Citycon kasvatas 2013. aastal käivet 3,9% 248,6 miljoni euroni ja teenis kasumit 93,1 miljonit eurot. Ettevõtte renditulu kasvas 6,9 miljoni euro võrra ehk 4,2%. Kasum aktsia kohta kukkus 0,22 euroni, mis oli seotud teise kvartali finantskuludega.
„2013. aastal Citycon näitas, et isegi keerulises majanduskeskkonnas on võimalik kaubanduskeskustes aktiivse juhtimisega kasvatada sissetulekut,“ kommenteeris Cityconi juhatuse esimees Marcel Kokkeel. „Me suutsime ületada ambitsioonikat eesmärki, mis oli 2013. aastaks seatud – halduskulude vähendamine 5 miljoni euro võrra ning majanduslik täituvus on stabiilselt püsinud 95,7% juures.“
Kokkeeli sõnul on nende portfell veelgi paranenud. Näiteks mullu nad omandasid Stockholmis Kista Galleria, mis tugevdab nende positsiooni ja turuosa Rootsi turul.
Citycon OY teenis neljandas kvartalis 62 miljonit eurot käivet ja renditulu vähenes 2 miljonit euro võrra ehk 4,5%. Renditulu vähenes tänu tegevuskulude suurendamisele.
Mis puudutab Eestit, siis Kokkeeli sõnul on neljandas kvartalis rendihinnad püsinud stabiilsena ning on kasvanud aastast-aastasse ligikaudu 2%. Neljandas kvartalis investeeriti põhiliselt kontori ja tööstuse segmenti.
Eelmisel aastal oli ettevõtte jaoks Eestis kaks suurt projekti. Ettevõte investeeris Rocca al Maresse 5,3 miljonit ja Kristiine keskusesse 3,3 miljonit eurot. Septembris lõpetas ettevõte Rocca al Mare renoveerimisprojekti ning keskusesse tuli Eesti esimene H&M pood ja esimene Debenhamsi pood. Kristiine keskusesse tuli samuti H&M pood, selle renoveerimine viidi lõpuni aasta lõpus.
Seotud lood
Kaubanduskeskusi opereeriva rahvusvahelise ettevõtte Citycon juht Marcel Kokkeel soovib tuua rohkem kaubamärke Soome Eesti kaudu.
Citycon investeerib kahe uue suurüürniku tulekul oma Eesti kaubanduspindadesse tänavu teisel poolaastal 8,6 miljonit eurot.
Eesti üks suurimad ärikinnisvarainvestoreid Citycon märgib oma 2012. aasta aruandes, et kaubanduspidade osas aktiivseks muutunud turg on viinud Eesti jaekaubanduspindade renditootluse vähem kui kaheksa protsendini aastas.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.