Poepidajad vaatavad järgmise kolme kuu peale lootusrikkalt: iga teine kaubandusettevõte ootab müügi kasvu, hindade langust ei ennusta neist keegi. Tarbijate kindlustunne on kahe aasta kõrgeimal tasemel.
Kõige positiivsemalt hindavad ärikonjunktuuri autoettevõtjad, selgub Eesti Konjunktuuriinstituudi baromeetrist.
Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu teatel hindas üheksa ettevõtet kümnest ärikonjunktuuri vähemalt rahuldavaks.
Keskmisest soojema talve tõttu on mitme rõivaid müüva kaupluse laos tekkinud ülejääk, mida ettevõtjad proovivad madalama hinnaga ära müüa. Mõnele tähendab talve tulek aga olulist käibe kasvu.
Josingu teatel on kaubandusettevõtete kindlustunne parem kui eelmise aasta veebruaris, iga teise kaupluse hinnangul suureneb müük lähema kolme kuu jooksul.
Josingu sõnul on rohkem probleeme rõivafirmadel. “On selge, et tavapärasest erinev ilm tekitab pikalt kaupu ette tellivate garderoobikaupluste jaoks probleeme ja 22% garderoobikaupluste hinnangul on nende varu liialt suur,” teatas ta.
Loe
kolmapäevasest Äripäevast, kuidas hindavad kindlustunned rõivakauplused, automüüjat, restoranid.
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.