Bauhof Grupi turundusdirektor Britte Maidra jagas Tarbijakäitumise Aastakonverentsil 5 soovitust, kuidas viia läbi uuringuid.
• Maidra soovitab kindlasti küsitlusi korraldada, sest tähtis on teada, mida kliendid meist arvavad.
• Ära jäta küsitluse koostamist turu-uuringu ettevõttele. Mõtle kindlasti kaasa ning küsi neid asju, mida sul on tarvis teada saada.
• Iga küsimuse juures esita endale küsimus – mis ma selle vastusega peale hakkan? Maidra sõnul on õigesti esitatud küsimus ettevõtte salarelv, kuna õigesti küsitud küsimus annab palju informatsiooni ning vastustest saab koostada tegevuskava.
• Välista kogemusega klientidele esitatud küsimustest keskmine või „ei oska öelda“ vastus. Maidra rääkis, et kui küsida inimeste käest, et kas nad soovitavad neid ja kui nad ütlevad, et EI, siis sellega ei ole midagi peale hakata. Kui küsida lisaks, et miks ei soovita, siis sellest saab ettevõttele ülesannete nimekiri.
• Kui muudatused on tehtud, anna aega mõju tekkimisele, ning küsi uuesti. Uuesti küsides saad teada, kas muudatused on mõjutanud klientide arvamust.
Seotud lood
9. aprillil toimus kaubandus.ee korraldatud Tarbijakäitumise Aastakonverents 2014: Kuidas tarbijat tegelikult mõista. Konverentsil räägiti viimastest tarbijatrendidest, populaarsematest uuringutüüpidest ja nende praktilisest rakendamisest.
Otsus kaup korvi tõsta on kombinatsioon mõistusest ja südamehäälest, ütles TNS Emori suunajuht Agne Kinks. Tema sõnul tasub uurida, mis paneb tarbija ostma, sest tulemuse põhjal saab kindlasti müüginumbreid kasvatada.
Teenindajad kardavad teha lisamüüki, sest ei soovi saada kliendi negatiivset vastust, rääkis Dive Eesti juht Kerli Soosaar kaubandus.ee Tarbijakäitumise aastakonverentsil.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.