Teenindajad kardavad teha lisamüüki, sest ei soovi saada kliendi negatiivset vastust, rääkis Dive Eesti juht Kerli Soosaar kaubandus.ee Tarbijakäitumise aastakonverentsil.
„Klienditeenindaja ei julgeb teha seda esimest sammu ja astuda kliendi juurde,“ rääkis Soosaar, lisades, et kui klient laseb endale lisatooteid pakkuda, siis tuleb müüjal ka julgus ning tulemuseks on head müüginumbrid.
Soosaare sõnul on lisamüük teenindajale emotsionaalse barjääri ületamine. „Teenindajad räägivad, et nad ei ole valmis lisamüüki tegema, sest klient ei ole valmis midagi juurde ostma,“ rääkis Soosaar. Tema sõnul selgub mystery shoppingu uuringutest see, kas kui teenindaja julgeb minna kliendi juurde ja anda endast märku, siis annab see kliendile märku, et teda on tähele pandud ja ta teab, kelle poole vajadusel pöörduda.
Selveri turundusdirektor Ruth Aarma sõnul on neil kauplustes pigem teenindajad kui müüjad. „Meie jaoks on tähtis, et teenindaja oskaks klienti aidata ning juhendada õige toote juurde,“ ütles Aarma.
„Statoili teenindajad pakuvad alati kabanossi juurde „midagi juua“ või hommikul värsket ajalehte, aga see tekitab pigem hea tunde, kui pealesurutud müük,“ rääkis TNS Emori suunajuht Agne Kinks. Kinksi sõnul on toote kvaliteet siiski olulisem kui teenindus. „Müüja võib sulle toodet pakkuda meeldivalt ja suure naeratusega, kuid kui toode on koju jõudes halvaks läinud, siis ei tee meeleolu heaks ka kogetud meeldiv teenindus,“ rääkis Kinks.
„Lisamüük on lisakäive ning hea teenindus peaks olema ettevõtte jaoks oluline,“ ütles Kinks.
Seotud lood
9. aprillil toimus kaubandus.ee korraldatud Tarbijakäitumise Aastakonverents 2014: Kuidas tarbijat tegelikult mõista. Konverentsil räägiti viimastest tarbijatrendidest, populaarsematest uuringutüüpidest ja nende praktilisest rakendamisest.
Otsus kaup korvi tõsta on kombinatsioon mõistusest ja südamehäälest, ütles TNS Emori suunajuht Agne Kinks. Tema sõnul tasub uurida, mis paneb tarbija ostma, sest tulemuse põhjal saab kindlasti müüginumbreid kasvatada.
Eduka lisamüügi võti Eesti oludes on kliendile kasulik lisasoovitus. Ei ole vaja mingit tsirkust ega trikitamist, et iga hinna eest kliendist viimast võtta, kirjutab Trendline juhatuse liige ja arenduskonsultant Eero Palm.
Bauhof Grupi turundusdirektor Britte Maidra jagas Tarbijakäitumise Aastakonverentsil 5 soovitust, kuidas viia läbi uuringuid.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.