Tervise Arengu Instituudi 2013.aasta uuringu tulemuste kohaselt alustatakse energiajookide joomist 10-15 aastasena, aga regulaarselt tarvitavad peamiselt 15-17 aastased noored.
Tervise Arengu Instituudi 2013. aasta uuringu tulemuste järgi on regulaarselt energiajookide tarvitajate osakaal kõige suurem 15-17-aastaste noorte seas. Tarvitajatest valdav enamik alustas energiajookide joomist juba 10-15-aastasena. Peamiselt tarbitakse energiajooke janu kustutamiseks, maitse pärast ja energia saamiseks. Tegelikult ei sisalda energiajoogid tavapärasest karastusjoogist rohkem energiat, vaid joogis sisalduvad ained aitavad organismil kasutada selle enda energiavarusid.
Vastavalt AC Nielseni turuülevaatele on Rimi 2012. aasta sügisel kehtestatud energiajookide müügikeeld alla 16-aastatele lastele mõjutanud märkimisväärselt kogu energiajookide turu müügimahtu. Rimi ja Säästumarketite kauplustes on energiajookide müük kahe aastaga vähenenud enam kui viiendiku võrra. Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul on üle-eelmisel sügisel jaeketi kehtestud müügipiirang täitnud oma eesmärgi. „Müügipiirangu sisseviimine oli üks võimalusi näidata punast tuld noorte seas levivale ebatervislikule trendile energiajooke juua ning nüüd on sellel ka reaalselt mõõdetav tulemus,“ lisas Lilleoja.
Lilleoja rõhutas, et Rimi jaoks on oluline propageerida laste ja noorte seas tervislikku toitumist ja elustiili ning kahe aasta tagune müügipiirangu sisseseadmine oli üks konkreetne lahendus näidata oma sotsiaalset vastutustundlikkust. „Meil kõigil võiks ohutuli põlema minna, kui uuring näitab, et lapsed alustavad energiajookide tarbimist juba 10-aastaselt ning et seda juuakse ka lihtsalt janukustutuseks,“ tõi Lilleoja esile kõneka näite Tervise Arengu Instituudi uuringust. Lilleoja peab positiivseks ka seda, et noorte energiajookide tarbimise temaatika on ühiskonnas laiemalt tõusetunud ning selgitustööd tehakse erinevates kanalites.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.