Swedbanki poolt väljastatud kaartidega tehtavatest maksetest on statistika kohaselt umbes kolmandik seotud reisibüroode, hotellide ja transpordiga.
Üha rohkem kaupu ja teenuseid soetatakse veebipoodidest, mistõttu on kasvanud nii e-poodide tarbijate kui ka kauplejate hulk. Veebis tehinguid tehes tasub siiski jälgida mõningaid turvalisuse põhimõtteid, mis aitavad vältida pettuste ohtu.
Swedbanki andmetel on e-kaubanduse osakaal viimase kahe aasta jooksul Eestis neljandiku võrra kasvanud. Ehkki valdav osa kaardimaksetest tehakse täna veel kohalikus kaubandus- ja teenindusvõrgus, kasvab kiirelt e-poodlejate hulk, moodustades kõikide kaarditehingute summast 5,6%.
Eesti Panga andmetel on tänavu kaheksa esimese kuuga tehtud kaardimakseid välismaistesse e-poodidesse 20% enam kui eelmise aasta samal perioodil. Keskmiselt on sel aastal ühes kuus makstud kaartidega välismaa e-poodides 19,8 miljoni euro eest ning Eesti e-kaupmeeste juures oli kaardikäive 1,76 miljonit eurot, mis näitab, et e-kaubanduse osakaal kasvab juba igakuiselt märkimisväärselt. Siinkohal tasub märkida, et Eesti piires kasutavad tarbijad kauba eest tasumisel siiski rohkem pangalinki mitte erinevaid kaardimaksevõimalusi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.