LPP Retail Estonia juht Tarmo Põiklik rääkis, et nende jaoks on täna oluline investeerida kaupluste vaateakendesse, sisustusse ja sisekommunikatsiooni, sest see meelitab keskust külastavad kliendid nende kauplusesse.
LPP Retail Estonia ettevõtte kommunikatsiooni teeb eriliseks see, et nad ei tee reklaami vaid suhtlevad oma klientidega läbi kaupluse. „Kaupluse asukoht, välimus on see, millega tehakse hästi palju tööd,“ ütles Põiklik turunduskonverentsil Wazzap. Ta lisas, et kui nad teeksid reklaami, siis paneksid nad kõik majaseinad seda täis, mitte ei panustaks telesse ning raadio hommikumängudesse.
Täna on moekaupade diktaatoriks H&M ning Põiklikul on hea meel olla tagaajaja rollis, sest selge siht on ees – üks suur, kes lükkab kõik eest ära. „Iga päev näen kontori aknast Radisson SASi seinal nende suurt reklaami.“ Ta lisas, et sellisele kaubamärgi naabriks olla on Ülemiste keskuses hea näide, kus neljast võimalikust asukohast H&M kõrvaluksest kolm on nende omad ning need kolm töötavad väga hästi „Meie tahame olla väga heade konkurentidega koos, väga heas kaubanduskeskuses,“ ütles Põiklik.
Põikliku sõnul räägitakse kogu aeg, et e-kaubandus tuleb ja murrab maha. „Moekaupade puhul ma seda ei näe ning e-kaubanduse mõju on täna vähe näha,“ rääkis ta. Põiklik usub, et päris poed muutuvad kogu aeg veel paremaks ning tema hinnangul lähima 10-15 aasta perspektiivis reaalne kaubandus kuskile ei kao.
Täna investeerib LPP Retail Estonia väga palju oma vaateakendesse, kaupluse sisustusse ning sisekommunikatsiooni. „Näiteks meie Ülemiste Keskuse Reserved kaupluse jõulu vaateaken maksis 4000 eurot.“ Põiklik lisas, et kui see vaateakna investeering korrutada jämedalt 26 kauplusega, siis see imidži kulu ei ole üldse väike.
LPP Retail Estonia teeb väga tihedat koostööd kaubanduskeskustega ning kui keskusel on hea kampaania, siis nad lähevad sellega kohe kaasa. „Täna tegeleme sellega, et saaksime kaubanduskeskuse külastajatest maksimum arv kliente enda kauplustesse,“ ütles Põiklik, lisades, et nemad ei suuda kaubanduskeskustesse rohkem rahvast tuua ja seda peab keskus ise tegema.
Kaubanduses on asukoht primaarne. Põiklik tõi näite, et nende üks nõrgem bränd House, tegi Ülemiste keskuse avamise esimestel päevadel parimat müüki, mida nad ei ole harjunud nägema ja arvasid, et tegemist on statistilise veaga. „Heade tulemuste taga on kaupluse hea asukoht, mis asub peasissekäigust paremal pool ning parempoolse liiklusega rahvas liigub ka keskuses samas suunas.“
LPP Retail Estonia omab viit kaubamärki (Reserved, Mohito, Cropp, House ja Sinsay), 26 kauplust, üle 300 töötaja. 2014 aasta 10 kuu jooksul on külastatud LPP Retail Estonia kauplusi 6,5 miljonit korda ning on ostetud 1,2 miljonit toodet.
Seotud lood
Rõivabränd Reserved pakub nüüdsest oma Eesti klientidele võimalust teha ööpäevaringselt oste ka mugavas veebipoes, kust leiab üle 5000 toote nii naistele, meestele kui ka lastele.
Rocca al Mare kaubanduskeskus allkirjastas LPP Estoniaga lepingu, mille tulemusena taasavatakse keskuses kolm kauplust ning lisaks veel kaks kauplust.
Balticbesti esineja ja LPP Retail eksporditurunduse juhi Robert Machaleki sõnul on enamus noortest pidevalt mobiilis, veetes aega Instagramis, Facebookis, Snapchatis jms ning seetõttu peavad ettevõtted tagama, et nende klienditeenindus ja tooted oleksid klienditele saadaval just nendes kanalites.
Alates 8. augustist töötab Tarmo Põiklik Avesco AS Eesti filiaali juhina, kes enne seda juhtis alates 2014. aasta veebruarist Eesti ühte suurimat rõivamüügi ettevõtete LPP Estoniat.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.