Baltika müügi- ja turundusdivisjoni direktor Kati Kusmin ütles novembri müügitulemuste kohta, et Balti riikides on konkurents suurenenud ning jaemüügi tugeva kasvu taga on läbimõeldud ja kliendi ootustele vastavad kollektsioonid.
Järgneb Kusmini kommentaar.
Konkurents Baltikumi moekaubanduses on võrreldes eelmise aastaga pigem tugevnenud. Juurde on tulnud uut kaubanduspinda kas olemasolevate kaubanduskeskuste laiendamise või uute keskuste kaudu ning turule täiesti uusi tegijaid. Samas on jõudsalt kasvanud ka tekstiiltoodete ja garderoobikaupade jaemüük tervikuna. Seega värske pakkumine on garderoobikaupade turgu kasvatanud, mitte niivõrd praegust turgu ümber jaganud.
Kui sügise algus väga sooja ilmastikuga rõivamüüjaid just ei rõõmustanud, siis novembri õhutemperatuurid suunasid kliente sügis-talviseid rõivaid ostma.
Baltika brändide novembrikuu Baltikumi jaemüügi tugeva kasvu taga on läbimõeldud ning kliendi ootustele vastavad kollektsioonid, õigesti ajastatud hooaja keskne sooduskampaania (nn midseason sales), oktoobris avatud poodide kiire käivitumine ning nüüdseks kõigis kolmes Balti riigis lansseeritud ja klientide poolt hästi vastu võetud ning aktiivselt kasutatav AndMore püsikliendi boonusprogramm.
Baltika novembri müügitulu jätkuvatest tegevusvaldkondadest ulatus 5,48 miljoni euroni, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13%. Jaemüük suurenes Baltikumis 15%, s.h Leedus 22%, Lätis 19% ja Eestis 9%. Venemaa jaemüük vähenes 18% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kohalikus valuutas mõõdetuna kasvas müük Venemaal 6%.
Seotud lood
Sellel nädalal lansseeris Baltika Lätis juba varem Eestis ja Leedus kasutusele võetud rõivabrände ühendava püsikliendiprogrammi AndMore.
Jaekaubandust kimbutab üha kallinev kvaliteetne tööjõud, keda on väga raske leida ning Baltika turundus- ja müügidirektori Kati Kusmini sõnul peavad nemad ja teised mõtlema, kuidas selle probleemiga toime tulla.
Baltika novembri müügitulu jätkuvatest tegevusvaldkondadest ulatus 5,48 miljoni euroni, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13%.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.