• 21.01.15, 13:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selver: hinnalangus saab tulla ennekõike tarnijate hinnapakkumistest

Selveri juhataja Kristi Lombi sõnul sõltuvad kõikvõimalikud hinnalangetused ennekõike tarnijate ja tootjate hinnapakkumistest.
Selveri juhataja Kristi Lombi sõnul mõjutab Eestis enim hindu üliterav konkurents jaekaubanduses. „Kui Soomes jaguneb 80% turust Kesko ja S-Grupi vahel, siis Eestis on suuri jaekette, kes sarnase osa turust moodustavad kokku viis,“ rääkis Lomp. Ta lisas, et klientide nimel käib Põhjamaades ja ka mitmes teistes Euroopa riikides jaeturgudega võrreldes pretsedenditult tihe rebimine ja oma hinnatase hoitakse võimalikult atraktiivsena.
Lombi sõnul ei piisa Eestis turuosa võitmiseks või hoidmiseks ühekordsetest aktsioonidest vaid nii hindade kui teeninduse ja kauba kvaliteediga tuleb tegeleda igapäevaselt. „Eestis on jaekaubanduse rentaablus 1-2 protsenti ning kaupmees saab hindu mõjutada veepeal püsimiseks vaid selles ulatuses. Kõikvõimalikud hinnalangetused sõltuvad seega ennekõike tarnijate ja tootjate hinnapakkumistest.“ Lomp selgitas, et kui mõni tarnija oma tooteid kauplustele odavamalt pakub, siis kajastub see koheselt ka kaupluste riiulitel.
Selveris on viimase poole aastaga ligi kümnendiku odavnenud piima-, liha- ja leivatoodete hinnad. Eriti suur on hinnalangud kampaaniakaupade osas, samuti toimuvad kampaaniad tihedamini ja allahindlused on ulatuslikumad.
„Hindade langetamine Soome suurkettides on seotud ilmselt siiski sellega, et majandusseisak on sundinud põhjanaabreid rohkem külastama odavama hinnatasemega Lidl kauplusi ja turuosa säilitamiseks tuli ka kallimates poodides hindu langetada,“ selgitas Lomp.
Soome toidukaup odavneb kuni 30 protsenti, mis tähendab, et keskmine hinnalangus jääb Lombi hinnangul eeldatavasti umbes samasse suurusjärku, milline see on ka Eestis. „Seega jääb sealne toidukaup endiselt märkimisväärselt kallimaks ja Eesti müüke see oluliselt ei mõjuta. Pigem ostavad soomlased Eestist vähem aktsiiside mõjul kallinenud alkoholi.

Seotud lood

Uudised
  • 21.01.15, 13:40
Prisma: võrdleme igapäevaselt sadade toodete hindu
Prisma Peremarket soovib olla soodsaima ostukorviga jaekett ja tegevjuhi Janne Lihavaineni sõnul võrdlevad nad igapäevaselt sadade toodete hindu ning vajadusel teevad ka muudatusi.
Uudised
  • 21.01.15, 13:45
Rimi: soovime kindlustada Säästumarketi hinnaliidri positsiooni
Rimi Eesti Food teatas, et alandasid ligi 1100 Säästumarketi toote hindu kuni 34%, millega soovivad nad kindlustada keti hinnaliidri positsiooni turul.
Uudised
  • 21.01.15, 13:21
Maxima: tegime hiljuti Soomega sarnase hinnaalanduse
Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktori Ty Lehtmäe sõnul alandasid nemad möödunud aasta suvel ligi 500 ostetuima toote hindu kuni 30 protsenti.
Uudised
  • 20.01.15, 17:00
Soomes võtab tuure toidukaupade hinnasõda
Soome majanduse kehv seis ja Saksa odavmüügiketi Lidl jõudne kasv põhjanaabrite turul sunnivad sealseid kaubanduskette hinnasõtta, kirjutab Soome päevaleht Helsingin Sanomat.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele