Soome majanduse kehv seis ja Saksa odavmüügiketi Lidl jõudne kasv põhjanaabrite turul sunnivad sealseid kaubanduskette hinnasõtta, kirjutab Soome päevaleht Helsingin Sanomat.
See peaks toidukaupade hindu Soome turul veelgi allapoole tooma.
Pühapäeval teatas S-Grupp Soome Prismades hulga toidukaupade hinna langetamisest. Esmaspäeval vastas Lidl omakorda teatega, et kümnete kaubaartiklite hinnad alanevad alates tänasest ning et trend jätkub. K-Grupp langetas hindu nii läinud aasta lõpus kui ka uue aasta alguses.
Soome Turu ülikooli kaubanduskõrgkooli professor Heli Marjanen prognoosib, et hinnasõda jääb kestma pikemaks ajaks.
„Küllap sellel saab olema suur ja pikaajaline mõju,“ märgib ta, põhjendades seda just Lidli mõjuga. Lidli turuosa on siiski alles alla 10%. S Grupil võrdluseks ca 46% ja K Grupil 30%.
Et ostja on hakanud rohkem hinda vaatama, on järsult kasvatanud ka kaubanduskettide omatoodete hulka. Soome palgasaajate reaaltulud alanevad tänavu kolmandat aastat järjest.
Hinnasurvet kaubanduskettidele lisab internet, mis on tarbijaile hindade võrdluse hõlpsaks teinud.
Seotud lood
Prisma Peremarket soovib olla soodsaima ostukorviga jaekett ja tegevjuhi Janne Lihavaineni sõnul võrdlevad nad igapäevaselt sadade toodete hindu ning vajadusel teevad ka muudatusi.
Rimi Eesti Food teatas, et alandasid ligi 1100 Säästumarketi toote hindu kuni 34%, millega soovivad nad kindlustada keti hinnaliidri positsiooni turul.
Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktori Ty Lehtmäe sõnul alandasid nemad möödunud aasta suvel ligi 500 ostetuima toote hindu kuni 30 protsenti.
Selveri juhataja Kristi Lombi sõnul sõltuvad kõikvõimalikud hinnalangetused ennekõike tarnijate ja tootjate hinnapakkumistest.