• 27.04.15, 16:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lasnamäe ja Norde Centrumi ostukeskustes uuritakse tarbijakäitumist WiFi abil

Capfield paigaldas esimesena Eestis oma Lasnamäe Centrumi ja Norde Centrumi ostukeskustesse külastajate analüüsisüsteemi, mis kogub andmeid nende liikumisteede kohta.
Süsteem mõõdab külastajate keskuses oleku ajal nende nutitelefonidest tulevaid WiFi signaale. Nende abil saab teada, kus külastajad täpsemalt viibivad, kui kaua, mis liikumisteid nad valivad ning kas tegu on korduvklientidega. Lahendus suudab tuvastada kõiki nutiseadmeid, millel on WiFi aktiveeritud.
„Klientide analüüs on kaasaegsete ostukeskuste jaoks oluline kasvuvaldkond ning tunneme uhkust selle üle, et saame esimesena Eestis uut tehnoloogiat rakendada,“ ütles Capfieldi juhatuse liige Ruben Gornischeff. „Niiviisi kogutud informatsiooni abil saame klientide elamust ja rahulolu meie keskustes veelgi enam täiustada.“
Kui internetikauplused on juba mõnda aega kasutanud oma klientide käitumise analüüsiks erinevat tarkvara, siis uus süsteem võimaldab seda teha ka traditsioonilistel kaubanduskeskustel. Kogutud andmete hulgas on ka tavaliselt raskesti jälgitav statistika, näiteks millised piirkonnad ostukeskuses külastajaid enim tõmbavad, ja mis kellaaegadel on neid seal enim. Täpsuse tagamiseks välistab süsteem ostukeskuse enda töötajad, nii et esitatavad andmed põhinevad ainult külastajatel.
„WiFi analüüs on võimas äriteabevahend, mis näitab, kus on jaekaupmehel või ostukeskusel võimalik paigutuse, turunduse, reklaami ja kaupluste efektiivsuse kaudu tulemuslikkust suurendada,“ ütles Retail Instrumentsi juhatuse liige Arvo Juhkov. „Kogutud andmed on anonüümsed ning neid ei ole võimalik seostada kindlate isikutega.“
Uus lahendus pakub infot, mis mitte ainult ei aita ostukeskust täna paremini juhtida, vaid ka seda edasi arendada. „Me plaanime suurendada järgneva kahe aasta jooksul Norde Centrumis renditavat pinda ligi 50 protsendi võrra ning eeldame, et kogutud andmed näitavad, milline oleks parim rentnike kombinatsioon meie külastajate ning kaupmeeste ootuste täitmiseks,“ sõnas Gornischeff.
Capfield on ostukeskuste omanik ja arendaja Eestis. Capfieldi portfell koosneb kuuest Eestis asuvast jaekaubanduskeskusest renditava brutopinnaga (GLA) üle 75 000 m2 ja ka erinevatest arendamiseks ettenähtud kruntidest.
Capfieldi portfell on üks Eesti suurimaid jaekaubandusportfelle, kelle ankurrentnike hulgast võib leida Bauhaus, Maxima, Prisma, Rimi, Selver, SportsDirect, Baltika Fashion Chains, Denim Dream, Jysk, Euronics ning Apollo raamatupoed.
Retail Instruments on Tallinnas asuv ettevõte, mis pakub oma innovaatilist otsustamistoe süsteemi. Retail Instruments pakub praktiliselt rakendatavaid kaemusi traditsiooniliste jaetarbijate käitumise ja lojaalsuse suhtes mobiiltelefonide WiFi signaalide analüüsi põhjal. 
Retail Instruments täidab kõiki andmekaitsega seotud eeskirju – ei koguta midagi peale seadmete anonüümsete meediumipöörduse juhtimise (MAC) aadresside. Sealjuures ei edastata isegi MAC-aadressi avatud kujul: analüüsimootor töötab „räsitud“ MAC-aadressidega, mis võetakse vastu ostukeskusesse paigutatud anduritelt,ning mis kujutavad täielikult koondatud kujul andmeid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele