• 20.05.15, 16:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Iseteeninduskassad koguvad ühe rohkem populaarsust

Viimasel ajal on avatud väga palju uusi iseteeninduskassasi, kellest viimane oli Tallinna ja Tartu Kaubamaja toidumaailm. Esimese ehituskauplusena avas iseteeninduskassa ka Lasnamäel asuv BAUHAUS.
Tallinna Kaubamaja toidumaailmas on kliendid saanud iseteeninduskassasid kasutada 1,5 nädalat ning Tartu Kaubamaja toidumaailmas napilt nädal. „Praegune tagasiside on olnud väga positiivne ning kliendid on need kassad kenasti vastu võtnud,“ rääkis Kaubamaja juhatuse liige Erkki Laugus. Lisades, et PartnerExpress kassad on eriti populaarsed tipptunni ajal.
Positiivset tagasisidet klientide poolt tunnistab ka BAUHAUS Tallinna Kaubamaja juhataja Priit Jamnes, kes ütles, et iseteeninduskassade kasutuselevõtt on läinud edukalt ja plaanipäraselt. „Klientide tagasiside on positiivne ja üllatavalt meeldiv,“ ütles ta. Jamnes rääkis, et ajastus iseteeninduskassa klientidele tutvustamiseks ja käivitamiseks oli mõeldud just enne kevad-suve hooaja algust, sest sellel perioodil kasvab külastatavate klientide arv kaubamajas kordades.
„Kliendid on leidnud üles iseteeninduse head küljed ja vastukaja on väga positiivne, sest ostuprotsess on kliendi jaoks mugavam, kuna ei pea kaupa mitu korda tõstma, vaid saab kohe komplekteerida ostukoti ja peale maksmist asuda koduteele,“ ütles Harju Tarbijate Ühistu esimees Jaan Marjundi. Tänaseks on kolmes Harju Tarbija Ühistute Konsumis iseteeninduskassad käivitunud.
Marjund rääkis, et iseteenindussüsteemi valik tuli ostusüsteemide ja kliendivoo analüüsist. „Valikus oli samuti automaatkassa ja tunnelskaneeringuga kassad, kuid otsustasime ikka iseteeninduse kasuks.“
Kaubamajal oli lahenduse leidmisel suureks abiks Selveri positiivne kogemus. „Meie süsteemid on väga sarnased ja klientidel võtab uute võimalustega harjumine märgatavalt vähem aega, kui millegi sarnasega on juba kokku puutunud,“ on Laugus kindel.
Iseteeninduskassad on esindatud pea kõigis 19 riigis, kus BAUHAUS tegutseb ning kaubamaja juhataja sõnul sai ehituskaupluses iseteeninduskassa avatud klientide soovist ja ettepanekutest tulenevalt. „Vaheetapiks oleks olnud Expresskassad (ehk kiirkassad), kuid vaadates trende maailma kaubandussektoris, siis olid iseteeninduskassad täna ainuõige lahendus,“ ütles Jamnes.
Tagasilööke pole olnud
Jamnes ütles, et neil ei ole tagaasilööke siiani olnud. „Oleme kogunud klientidelt ettepanekuid ning vajalikku infot, mida kasutame süsteemi edasiarendustes,“ ütles ta. Lisades, et hetkel on see lahendus BAUHAUSle parim.
„Suuri tagasilööke ei ole olnud. Pigem on aktiivne klientide huvi meid väga meeldivalt üllatanud, ning suuresti koormusest tingitud nõrgemad kohad tulid õnneks kohe esimesel päeval välja, mis on tänaseks juba kõrvaldatud,“ rääkis Laugus tagasilöökidest. Kindlasti plaanib Kaubamaja tegeleda ka süsteemi arendustega, et muuta seda klientide jaoks veel mugavamaks.
Laugus kinnitas, et nad on iseteeninduskassa lansseerimisega rahul ning peavad seda igati kordaläinuks. „Projekti on kaasatud üsna palju inimesi ja praeguse tulemuseni oleme jõudnud põhjaliku analüüsi käigus.“ Lauguse sõnul ei näe ta hetkel põhjust mõelda süsteemi lahenduse ümbertegemisele vaid käsikäes klientidega seda täiustada ja parendada.
Marjundi sõnul ei ole neilgi olnud otseseid tagasilööke, kuid erilisi lahendamist vajavaid küsimusi on ikka iga uue projektiga alates seadusandlusest tulenevaga ja külastajate arusaamadega süsteemi eripärast. „Iseteenindus on suunatud kaardimakse lahendusele ja sularahaga makse võtab lihtsalt rohkem ressurssi ja lisatoiminguid. Samuti tekitavad arusaamatusi toodetel olevad mitmed kaubakoodid, millest tuleb õige skännida, et makse sooritamisel ei tekiks vajadust klienditeenindajal sekkuda,“ rääkis Marjund mõningatest iseteeninduskassa eripäradest. Kuid nad püüavad süsteemi edasi arendada ja kliendile seda veel mugavamaks teha.

Seotud lood

Uudised
  • 09.03.17, 15:16
Bauhausi teises kaubamajas leiab rohkelt erilahendusi
Reedel, 10. märtsil kell 7.00 avati Tallinnas Rocca Al Mares teine Bauhausi kaubamaja, kuhu investeeriti enam kui 20 miljonit eurot ning loodi 130 töökohta.
Uudised
  • 20.11.15, 12:44
Kuidas iseteeninduslahendused aitavad kasvatada käivet ja lojaalsust?
Jaekaubanduse tehnoloogialahendusi pakkuv firma Nixori ärijuht Elgar Ojakõiv rääkis Nixori Connects Baltic 2015 seminaril iseteeninduslahendustest jaekaubanduses ning nende kohta käivatest müütidest. Samuti pööras ta suurt tähelepanu sellele, kuidas iseteenindus aitab kasvatada ettevõtte käivet ning suurendada klientide lojaalsust.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele