Eesti E-Kaubanduse Liidu läbiviidud tarbijauuringu kohaselt kasutavad Eesti tarbijad hoogsalt e-kaubandust ja 56% vastajatest on ostnud tooteid või teenuseid enam just kodumaistest e-poodidest.
Tervelt 69% kõigist uuringus osalejatest on viimase kuu aja jooksul sooritanud ostu interneti vahendusel, 58% ostab internetist kord kuus või sagedamini.
Meeste ja naiste tarbimissagedus e-poodidest ostmisel on sarnane. Tarbimissagedus väheneb koos vanusega ja tõuseb koos haridustaseme ja sissetulekuga. Suurim oli viimasel kuul ostjate osakaal 25-34 aastaste vastajate seas.
Kui varasemalt on füüsiliste toodete puhul peetud oluliseks proovimisvõimalust, siis täna on soodsamad hinnad, aja kokkuhoid ja riigipiirideta kaubavalik olulisemaks kaalukeeleks. 45% vastajatest on viimase aasta jooksul ostnud internetist pileteid (teater, kino, kontsert jms), 43% naisteriideid ja 37% jalatseid. Kõige väiksem ostjate osakaal on filmidel (10% vastajatest), toidukaupadel (9%) ja ravimitel (8%). Toidukaupade ja ravimite osas on nõudlus kindlasti kinni ka pakkumises, kuna e-poode antud sektorites on täna Eestis vähe.
Eesti e-poed on tarbijate seas hinnas, nii on 56% uuringule vastajatest tooteid või teenuseid enam ostnud just kodumaistest e-poodidest, 23% teistest Euroopa Liidu e-poodidest ja 20% mujalt maailmast. Piiriülene e-kaubandus on populaarsem kõrgema haridustaseme ja sissetulekuga vastajate seas.
Tarbijad pidasid üldiselt usaldusväärsemaks kodumaiseid e-poode, suurim oli vastajate osakaal naiste ja igakuise netosissetulekuga kuni 1500€ vastajate seas. Enam kui 1500€ teenivad vastajad pidasid üldiselt usaldusväärsemaks välismaiseid e-poode.
E-Kaubanduse Liidu poolt väljastatavat usaldusmärgist "Turvaline ostukoht" on e-poodides märganud 39% vastajatest, kellest 61% pidas märgisega e-poode teistest usaldusväärsemaks. Aktiivsemad ostlejad on märgisest teadlikumad.
Eesti tarbija on e-kaubanduse osas optimistlik – 71% praegustest e-kaubanduse kasutajatest kavatseb kindlasti e-poodidest osta ka edaspidi ning 77% leiab, et internetist ostmine lähiaastal suureneb.
Uuringu eesmärk oli kaardistada e-kaubanduse tarbimisharjumused Eestis ja koguda informatsiooni klientide eelistuste kohta e-poodidest ostmisel. Veebiküsitlusele vastas kokku 1041 inimest perioodil veebruar-märts 2015.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!