Islandi juhtiva moebutiikide keti Geysir rajaja Jóhann Gudlaugsson esineb 14. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil 2015.
- Geysir rajaja Jóhann Gudlaugsson Foto: erakogu
Geysir on eksklusiivne moe- ja elustiilibränd, mis on suunatud Islandit külastavatele turistidele ja Islandi villast toodete austajatele kogu maailmas. Neil on Islandil viis kauplust ja edasimüüjad mujal Skandinaavias.
Millised õppetunde plaanite Eesti kaupmeestega jagada?
Ei tohi kiirustada ja proovida üleöö rikkaks saada. Kaubandusäri on maraton, mitte sprint. Meie poed Islandil muutusid turistide seas väga populaarseks ja me arvasime, et hea mõte oleks oma tooteid e-poe kaudu üle maailma müüa. Kuid me eksisime. Ma näitan meie e-poe näite varal Eesti kaupmeestele, milliseid vigu me tegime ja mida ei tasuks teistel korrata.
Milles siis peamine probleem seisnes?
Me alahindasime globaalset e-kaubanduse äri. Konkurents on väga tihe ja ilma piisavate investeeringuteta ei ole seal võimalik läbi lüüa. Selleks, et Euroopa turgudele müüa, peab ladu olema kusagil Euroopa südames, sihtturgudele lähedal. Islandilt (ja ma arvan, et ka Eestist) näiteks Londonisse kaupa müüa on kallis ja aeganõudev. Logistika osutus meie jaoks suureks pähkliks.
Kuidas siis väikeriigi kaupmees maailmas läbi lüüa saab?
Ei tohi loota kiirele edule. Kordan veel – see äri on marathon. Tuleb ehitada oma brändi ja mitte anda järele hinnasurvele. Meie poole on pöördunud mitmed väga tuntud ja suured USA edasimüüjad, kes soovivad meie toodangut (Islandi villast tooteid) müüa. Loomulikult soovivad nad suuri koguseid odava hinnaga. Me oleme sellist laadi pakkumistest keeldunud ja ma olen selle otsusega väga rahul.
Tuleb võtta aega ja leida õiged partnerid ja edasimüüjad. Tänaseks oleme leidnud mitmed partnerid näiteks Taanis, kes müüvad meie brändi just nii nagu meie seda soovime – meile sobiva hinnaga ja õigesti positsioneerides. Ei tohi sattuda liigselt elevusse sellest, kui mõni kuulus partner mõnelt suurelt turult soovib sinuga koostööd teha. Tuleb endale kindlaks jääda ja mitte oma brändi devalveerida.
- Kuigi Island on rahvaarvult Eestist 4x väiksem, on sealne e-kaubanduse käive Eesti omast suurem Foto: http://www.ecommerce-europe.eu/iceland
Kaubanduse Aastakongress toimib 14. oktoobril Radisson Blu Hotel Olümpia konverentsikeskuses. Lisaks Geysir rajaja
Jóhann Gudlaugssonile esineb kongressil ka otse Shangaist Hiina e-kaubandus hiiu Alibaba juhi Jack Ma konsultant Porter Erisman. Õhtul toimub esmakordselt õhtune kinoseanss Forum Cinemas.
Vaata täpset kava ja esinejate nimekirja. Kuni 14. oktoobrini kehtib kongressil osalemiseks soodushind 239 eurot (km-ga 286,80). Alates 15. oktoobrist kehtib täishind 289 eurot (km-ga 346,80). Korraga rohkem kui ühe osaleja registreerimisel ühest maksjaettevõttest kehtib allahindlus 5%.
Seotud lood
Eesti Kaupmeeste Liit palub avaldada arvamust, kes on Aasta Kaubandustegu 2015 auhinna vääriline? Avalda arvamust 11. septembriks 2015.
EuroCommerce'i (Euroopa jae-, hulgi- ja rahvusvahelise kaubanduse liitude ühendus) peadirektor Christian Verschueren annab 5 soovitust Eesti kaupmehele, mille järgi tasub joonduda. Lisaks saad teada, kui palju peaks kaubandust reguleerima. Verschueren esineb 14. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil.
Äripäeva teemaveeb kaubandus.ee uuris jaemüüjatelt ning hulgikauplejalt, milliseks kujuneb lähiajal Eesti kaubandus.
14. oktoobril toimuval Kaubanduse Aastakongressil on kirjas juba 180 inimest. Vaata, kes juba osalevad ning registreeri ka ennast ja kolleegid kongressile ning järgnevale filmiõhtule hinnaga 289 eurot (km-ga 346,80). Nimekiri uuendatud 05.10.2015.