Detsember on tavapäraselt pakisaatmise tipphooaeg, mil pakimahud kasvavad suvise ajaga võrreldes mitu korda. Lühikese ajaga on Eesti saanud maailmas pakiautomaaditeenuse lipulaevaks – mitte kuskil mujal ei ole pakiautomaadid eraisikute kõige populaarsemaks pakkide kättesaamise viisiks. Viie aastaga on pakkide saatmises üht-teist muutunud, mis seda populaarsust mõista aitab.
- Itella Smartposti tegevjuht Risto Eelmaa Foto: Eiko Kink
Viiekordne maht
“Kui vaadata jõulueelseid pakimahte täna ja viis aastat tagasi, siis on meie ettevõtte kasv olnud täpselt viiekordne,” rääkis Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa. Iga aasta kohta tähendab see kümneid tuhandeid uusi inimesi, kes oma jõulupakke pakiautomaatidega saadavad või tellivad. Inimesed on seejuures mõistnud, et kingiostud saab teha arvuti tagant lahkumata ja rahvasumma sisse minemata.
Kiirus kannustab
Pakiautomaatide populaarsuse üheks olulisemaks mõjutajaks on pakkide liikumise kiirus. “Juba viis aastat tagasi pakkusime järgmise päeva teenust, vaid mandri ja saarte vahelises pakiliikluses oli päevane nihe. Nüüd on järgmise päeva teenus levinud kogu pakiautomaadivõrgu ulatuses – täna pakiautomaati pandud pakk on homme sihtkohas,” kirjeldas hüpet tarneajas Eelmaa.
Viie aasta taguse ajaga võrreldes on juurde lisandunud ka võimalus enne keskpäeva tellitud pakid veel samal päeval kätte saada. Ühest küljest võimaldab see e-kaupmeestel olla veelgi atraktiivsem ostukoht ning teisalt klientidel teha ka tõelisi impulssoste.
Valikut on rohkem
Kui pakimahud on viie aastaga kasvanud viis korda, siis märkimisväärse kasvu on läbi teinud ka e-poodide arv, kust sobiv ost teha. Risto Eelmaa: “Viie aasta eest oli Itella SmartPOSTi teenusega liitunud 650 e-poodi. Täna pakub sama transpordivõimalust aga juba 2200 e-poodi.”
Klienditeeninduse tähtsus
Täisaurul töötab ka klienditeenindus, kelle töömahu kasv on jõulueelsel ajal võrdeline pakimahtude kasvuga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.