Toiduainete Eesti päritolu toiduainetele viitava sini-must-valge lipumärgi tuntus on viimase kolme aastaga kasvanud poole võrra.
- Lipumärgi tuntus on kasvanud
Turu-uuringute ASi läbiviidud küsitluse tulemus lubab järeldada, et neli tarbijat viiest on märganud lipumärgikest kaupluse hinnasiltidel. Statistiliselt oluliselt rohkem on kleebist märganud naised, 35-49 aastased, kõrgharidusega vastajad ning eestlased.
Toiduliidu juhi Sirje Potiseppa sõnul on lipumärk garantii, et toode on valminud Eestis ning eestimaalaste maitse-eelistusi ja traditsioone silmas pidades.
„Enam kui pooled vastanutest peavad märgi olemasolu vajalikuks kodumaiste toodete äratundmiseks, mis näitab, et tarbija jaoks on eestimaise eelistamine jätkuvalt oluline valikukriteerium igapäevase toidukorvi täitmisel,“ ütles Potisepp. „Eestimaisuse eelistamisel on olulisteks argumentideks värskus, tuntud kvaliteet ning harjumuspärane maitse.“
Läheneva vabariigi aastapäeva kontekstis on Toiduliit käivitanud kampaania, mis kutsub tarbijaid üles lipumärgiga tooteid märkama ning kodumaist kvaliteetset toidutoodangut eelistama.
Tänavuse kampaania raames leiab Eesti tarbija poelettidelt ligikaudu 10 000 lipumärgiga toodet. Lipukampaanias osalevad kõik AjaO, Konsumi, Maksimarketi, Prisma, Selveri, Rimi, Comarketi, Keila Tarbijateühistu, Meie Toidukaupade, Maxima ja Aldar Marketi kauplused ning Tallinna ja Tartu Kaubamaja, Stockmanni ning Solarise toiduosakonnad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.