• 06.04.16, 10:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbija tahab pakendilt kalorieid jälgida

Toidukaupade pakendite suurust mõjutab see, et üha rohkem on ühe- ja kaheliikmelisi leibkondi, mistõttu muutuvad kogused väiksemaks ja kasvab taassuletavate ning portsjonitena avatavate pakendite tähtsus.
ASi Valio Eesti turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbin
  • ASi Valio Eesti turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbin Foto: Raul Mee
Väikese pakendi eelised:
Parem kvaliteet. Näiteks joogi puhul on väiksema pudeli eelis hea maitse alates pudeli avamisest kuni selle põhjani jõudmiseni, tänu stabiilse temperatuuri püsimisele.
Mugavus. Väiksemat toodet on lihtne kaasa võtta või tee peal süüa.
Väiksem hind hinnasildil. Kuigi enamasti on väiksema koguse puhul toote maksumus liitri- või kilohinnaks ümber arvutatuna suurem, kui suurte koguste puhul, meelitab väiksem hinnanumber pakendil tarbijat ostma.
Sobib lastele. Väike kogus toitu on sobilik lastele, kes ei suuda suurt kogust ära süüa.
Lihtsam kaloreid jälgida. Tarbija ootab lahendusi, mis võimaldaksid toidu kaloreid lihtsamalt jälgida, näiteks portsjonina avatavad ja kasutatavad toiduained. 
Allikad: Katrin Vernik, Aivar Aus, Krista Kalbin, Ruth Aarma 
Ostja vaaab pakendi puhul ka muid tegureid - suurenenud on ootused toiduohutusele ja keskkonnasõbralikkusele. Samuti on hinnas pakendid, kust saab toiduportsjoni kaloreid lihtsamalt jälgida, kirjutab 7. aprilli Äripäev tööstuse rubriigis.  
USAs tehtud toidukaupade tootmist analüüsinud uuring näitas, et pakenditrende mõjutab suur ühe- ja kaheliikmeliste leibkondade osakaal, mis on 61 protsenti elanikkonnast. Seetõttu kasvab poodides taassuletavate, üksikportsjonitena müüdavate ja kahele mõeldud eine pakendite osakaal. 
ASi Valio Eesti turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbini sõnul võiks nendele andmetele tuginedes eeldada, et ka Eestis on pakenditrendid USAga analoogsed. Eriti olukorras, kus statistikaameti andmetel on meil ühe- ja kaheliikmelisi leibkondi veelgi rohkem, lausa 65,6 protsenti. Kalbin märkis, et see number on viimase kümne aasta jooksul kasvanud 6,1 protsenti. Väiksemate pakendite eelistamise trendi tema sõnul piimatoodete sektoris siiski näha pole. "Endiselt müüakse enamik meie piimatoodetest suurpakendites, poolest kilost kuni kahekiloste kogusteni,“ ütles ta.
Samas on ostjal Kalbini sõnul pakenditele palju ootusi. "Näiteks suurenevad tarbija ootused toiduohutusele ja -hügieenile, mis suunab arendust selles suunas, et pakendid oleksid taassuletavad ning portsjonitena avatavad ja kasutatavad." Samuti on Kalbini sõnul oluline märksõna keskkonnasäästlikkus. "Tulevikus kasvab ilmselt taaskasutatavate ja biolagunevate pakendite osakaal,“ märkis ta. 
Loe pikemalt Äripäevast. 
Autor: Maarja Lega, Äripäeva kaasautor

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele