• 19.04.16, 10:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarnevead saavad alguse laost

Tarneahelas tekkida võivate vigade vältimiseks on mitu võimalusi, alates paberivabast asjaajamisest ja lõpetades lao markeerimisega, kirjutab 19. aprilli Äripäev logistika rubriigis.
Logistika Pluss tegevdirektor Toomas Orutar
  • Logistika Pluss tegevdirektor Toomas Orutar Foto: Andres Haabu
ASi Coca-Cola HBC Eesti Balti tarneahela teenuste juhi Jevgeni Rudkovski sõnul saab enamik tarneahela vigu alguse laost. “Üks viga võib olla väärt 1000 korralikku tarnet,” märkis ta. Sestap on välja kujunenud terve rida lihtsaid praktikaid, mida tarneahela tööprotsessis vigade vältimiseks rakendatakse. 
Klient ootab iga kord tellimuse ideaalselt täitmist, seetõttu võib iga väiksemgi viga tarneahelas, sõltumata selle põhjustest, jätta talle ebameeldiva tunde ning jääda kauaks meelde.
Pane tähele!
Kuidas vältida laos tekkida võivaid vigu?
Laia tootevaliku puhul on mõistlik investeerida laohaldamistarkvarasse.
Paberkandjate asemel kasuta paberivaba ehk automatiseeritud protsesse.
Vigu aitab vältida lao ning komplekteerimisala ABC-analüüs, tänu millele saab planeerida toodete paiknemist laos.
Küsi laotöötajatelt, mis võiks olla teisiti, kaasa mõtlema ärgitab parendusettepanekute eest antav preemia.
Paku töötajatele pidevat väljaõpet, et nad saaksid ennast arendada.
Tarnekindlus on seetõttu ettevõtte üks olulisemaid võtmenäitajaid, mida igapäevaselt jälgitakse. “Meie tarnekindluse tase on üle 98% ehk suures plaanis saame öelda, et meie tarneahela mudel on optimeeritud, kuna tagab vajaliku tarnekindluse,” märkis Rudkovski.
OÜ Logistika Pluss juhatuse esimehe Toomas Orutari sõnul on neil tavaks arvutada tarnekvaliteeti komplekteeritud ridade põhjal. Ehk kõik kliendi kaebused jagatakse komplekteeritud ridade arvuga. "Kuna meie kliendid on ka suured rahvusvahelised ettevõtted, kelle kvaliteedinõudmised on väga kõrged, siis oleme seadnud endale veel kõrgemad eesmärgid," märkis Orutar. "Hoida tarnekvaliteet üle 99,95%," lisas ta.
Orutari sõnul on seni suudetud seda kvaliteeti ka hoida. "Eelmise aasta keskmine oli lausa 99,97%,” lausus Orutar. 
Loe pikemalt Äripäevast.
Autor: Lennast Kräämer, Äripäeva kaasautor

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele