• 29.04.16, 11:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv aeglustus märtsis veelgi

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta märtsis 2015. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 3%, teatab Statistikaamet. Kui jaanuaris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 8% ning veebruaris aeglustus kasv 5%-ni, siis märtsis aeglustus müügitulu kasv veelgi.
Apteekide müügitulu kasvas enim võrreldes aasta varasemaga
  • Apteekide müügitulu kasvas enim võrreldes aasta varasemaga Foto: Andras Kralla
2016. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 494 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta märtsiga võrreldes 6%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta märtsis. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 22%) ning posti või interneti teel kaupu müüvates ettevõtetes (kasv 20%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta märtsiga võrreldes 1%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis veebruaris langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 2%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades 12%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2016. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5,5%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele