Emori esmakordne lojaalsusprogramme võrdlev uuring selgitas, et 78% Eesti elanikest peab lojaalsusprogramme oluliseks. Eesti elanik on keskmiselt 8 enamlevinud lojaalsusprogrammi liige.
„Kõige enam ollakse huvitatud toidu- ja esmatarbekaupluste lojaalsusprogrammidest ning koguni 91% tarbijatest on vähemalt ühe nimetatud valdkonna programmi liige,“ sõnas Emori uuringuekspert Kaidi Reedi.
„Kuigi Eesti tarbijad osalevad mitmetes lojaalsusprogrammides, suhtutakse siiski kahtlevalt sellesse, et ettevõtted oma püsiklientide ostu- ja tehinguinfot analüüsivad. Suur osa on neid, kes ei soovi, et nende infot analüüsitakse või kes ei oska selles küsimuses hetkel seisukohta võtta,“ rääkis Kaidi Reedi.
Emori uuring reastas lojaalsusprogrammid nende tugevuse indeksi põhjal pingeritta ja kaardistas lojaalsusprogrammide olulised omadused ning tarbijate ootused programmide suhtes. Eestimaalaste eelistatuimad ja tugevamad lojaalsusprogrammid tähestiku järjekorras on Aitäh! Kaart, Apollo Klubi, Club One, Elroni sõidukaart, Espaki kliendikaart, Forum Cinemas Kinoklubi, Neste, NS King, Olerexi Sooduskaart, Partnerkaart, Prisma konto, Sinu Rimi, Statoil EXTRA, Säästukaart ja Viking Club.
Emori veebiuuringus osales 2124 Eesti elanikku vanuses 20–65.
Seotud lood
Eesti elanikud hindavad parimaks lojaalsusprogrammiks Elroni sõidukaarti, Kantar Emori äsjane uuring hõlmas 37 programmi ja eriti kasulikuks pidasid vastajad just reisijate vedamisega tegelevate ettevõtete lahendusi. Paraku on märkimisväärne osa lojaalsusprogrammidest endiselt nõrgad.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.