• 21.03.18, 09:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kes pakuvad parimaid lojaalsusprogramme?

Eesti elanikud hindavad parimaks lojaalsusprogrammiks Elroni sõidukaarti, Kantar Emori äsjane uuring hõlmas 37 programmi ja eriti kasulikuks pidasid vastajad just reisijate vedamisega tegelevate ettevõtete lahendusi. Paraku on märkimisväärne osa lojaalsusprogrammidest endiselt nõrgad.
Kes pakuvad parimaid lojaalsusprogramme?
  • Foto: Raul Mee
Mõistagi ei hõlma lojaalsusprogrammid enam sageli pelgalt kliendikaarti, inimesed saavad soodustusi ka ID-kaardiga ning muulgi moel. Esikuusikusse mahtus tervelt kolm reisijate veoga tegelevat ettevõtet – lisaks Elronile veel Tallinki Club One ja Air Baltic/Lux Expressi PINS-kaardi programm. Kaubanduses on atraktiivseimad NS Kinga ning Circle K Extra Clubi programmid, parimate lojaalsusprogrammide seas on ka Partnerkaart.
Reisijaveoettevõtete edu võib seletada sellega, et nende lojaalsusprogramme kasutavad inimesed, kes liiguvad palju, sestap tekib ka püsikliendi eeliste kasutamisest vägagi tuntav rahaline kasu koos kõigi muude hüvedega. Kantar Emor viis lojaalsusprogrammide atraktiivsuse trendiuuringu esmakordselt läbi tunamullu ja ka siis osutus tugevaimaks Elroni kliendiprogramm.
Kliendiprogrammid ei ole võrdsed
EDETABEL
Lojaalsusprogrammide 2018. aasta tugevuse edetabel
Vastava programmi kasutajate hinnangud TRI*M indeksi põhjal
Elroni sõidukaart 81
NS King 79
Tallink (Club One) 76
Air Baltic/Lux Express (PINS kaart) 76
Circle K Extra Club 76
Partnerkaart 76
  EESTI KESKMINE 63
Kantar Emori juhataja Karin Niinas kinnitas, et kliendiprogrammid ei ole võrdsed. „Suurel määral varieerub nii ettevõtete programmide tuntus, regulaarsete kasutajate hulk, pakutavad soodustused kui inimeste huvi konkreetse programmiga liitumiseks.“
Suurimat kliendikasu ehk enim eeliseid teiste programmide ees pakub täna klientide hinnangute kohaselt Tallinki Club One programm. „Meie jaoks on oluline oma lojaalsusprogrammi pidevalt arendada,“ märkis Tallink Grupi Club One’i juht Helena Raud. „Arendamine tähendab suurel määral ka olemasoleva kliendi kuulamist. Kuna oleme olemuselt rahvusvaheline programm, siis ei sobi meile Eestis laialt levinud ID-kaardi põhine kasutus. Seetõttu otsustasime eelmisel aastal viia oma kliendikaardi hoopis mobiili ja pole pidanud oma otsust kahetsema - esimese üheksa kuuga on digitaalse kliendikaardi endale laadinud juba rohkem kui 100 000 klubilist.“
Raud lisas, et Tallink peab oluliseks pakkumiste pidevat värskendamist, et ka pikaajalised kliendid leiaksid endale alati midagi uut ja huvitavat. „Viimane suurem uuendus toimus mullu detsembris, mil avasime Club One veebipoe, kus klubilised saavad osta suurepärase hinnaga parfüüme ja kosmeetikat ning tasuda ostude eest osaliselt punktidega.“
Osa lojaalsusprogrammidest on nõrgad
Kantar Emori tootejuhi Tauno Mändla sõnul näitasid uuringu tulemused, et märkimisväärne hulk Eesti ettevõtete lojaalsusprogrammidest on nõrgad, seda arvestades nii nende tuntust kui kasutajate rahulolu ja programmi eeliste tajumist võrdluses teiste lojaalsusprogrammidega. „On püsikliendiprogramme, mille puhul jääb arusaamatuks nende loomise eesmärk ning kasu nii ettevõttele kui klientidele. Paljudele on ju tuttav olukord, kui teenindaja uurib meilt ostu sooritades, kas me oleme antud ettevõtte püsiklient, ja me ei oska sellele küsimusele isegi vastata. Teenindaja leiab siis küsimusele vastuse meie isikukoodi abiga. See on näide nõrgast ja mittetoimivast lojaalsusprogrammist.“
Kantar Emori lojaalsusprogrammide atraktiivsuse uuring hõlmas 37 kliendiprogrammi, uuring toimus tänavu veebruaris ja selles osales 1318 inimest vanuses 20-70 aastat. Lojaalsusprogrammide tugevust mõõdeti rahvusvahelise TRI*M indeksiga, mis võtab aluseks kaks olulist komponenti: lojaalsusprogrammiga rahulolu ning eeliste tajumine teiste programmidega võrreldes.

Seotud lood

Uudised
  • 10.06.16, 11:06
Emor: Eesti tarbija osaleb keskmiselt 8 lojaalsusprogrammis
Emori esmakordne lojaalsusprogramme võrdlev uuring selgitas, et 78% Eesti elanikest peab lojaalsusprogramme oluliseks. Eesti elanik on keskmiselt 8 enamlevinud lojaalsusprogrammi liige.
Uudised
  • 24.11.15, 10:21
Saul: tasuliste kliendikaartide pakkujad on ajast maha jäänud
Müügikasvu coach Indrek Saul väidab, et need, kes küsivad täna kliendikaardi eest raha ei ole aru saanud kliendikaardi väärtusest ja rollist.
Blogid
  • 08.12.17, 09:15
Klientide lojaalsus tasub end ära
Uue kliendi toomine ärisse maksab ettevõtte jaoks kordi rohkem kui olemasoleva kliendi hoidmine. Enamgi veel. Püsiklient kulutab osteldes uuest kliendist keskmiselt pea kolmveerandi võrra enam. Lühidalt, klientide lojaalsus tasub end ära, nii et ettevõtetel tasub mõelda, mida teha, et kliendid tagasi tuleksid.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele