• 23.08.16, 09:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maxima juht: Oleme tõsises hädas

Eelmisel aastal 36 miljonit eurot investeerinud Maxima Eesti tõmbas senisele aktiivsele laienemisele pidurit. Turul käib konkurentide vahel nii tihe rebimine, et ei jagu enam ei ostjaid ega töötajaid.
Maxima Eesti OÜ peadirektori Vygintas Šapokas käesoleva aasta veebruaris ette võtte logistikakeskuse avamisel.
  • Maxima Eesti OÜ peadirektori Vygintas Šapokas käesoleva aasta veebruaris ette võtte logistikakeskuse avamisel. Foto: Raul Mee
Maxima Eesti OÜ peadirektori Vygintas Šapokase sõnul on kauplusi Eestisse tekkinud nii palju, et uute avamisel ei võidaks nad enam uusi kliente, vaid meelitaks iseenda kliendid ühest Maximast teise. „Samas ikka näeme, et iga kuu kerkib kuskile kellegi uus pood. Eks näis, mis neist saab,“ rääkis Šapokas.
Kui viimastel aastatel on Maxima Eesti käibe kasv olnud 9-10%, siis sel aastal on eesmärk kasvada kaks korda vähem. „Oleme õnnelikud, kui 5% sel aastal tuleb,“ ütles Šapokas, lisades, et esimese poolaasta tulemused annavad lootust eesmärk täis saada. See, et Maxima hulka uusi poode ei ava, ei tähenda tema sõnul aga turult tagasitõmbumist. Sel aastal investeeritakse 10 miljonit eurot, millest lõviosa läheb 25 vana kaupluse renoveerimisele ja ühe poe avamisele Mustamäel.
„Oleme tõsises hädas"
Aktiivse laienemise asemel püüab Maxima leida võimalusi, kuidas ettevõtte kulusid kokku hoida ja tööd lihtsamaks teha. „Meil ei ole kontrolli tööjõumaksude suurenemise üle, seega peame ettevõtte sees võimalusi leidma,“ selgitas Šapokas. Kõrged tööjõumaksud ja palgasurve on tema sõnul selle aasta üks suuremaid väljakutseid. Teine suur murekoht on tööjõupuudus, mis viimastel aastatel kõiki Eesti ettevõtteid teravalt puudutab.
„Me oleme tõsises hädas,“ ütles Šapokas. Olukorra leevendamiseks on Maxima tema sõnul sunnitud Ida-Virumaalt 150 inimest Tallinna tööle sõidutama, kellel makstakse pealinnas kinni ka majutus. „Me tooks rohkemgi töötajaid sealt, kuid meil on nende majutamisega raskusi,“ ütles ta. Samuti rendib Maxima tööjõudu Lätist – kui praegu töötab ettevõtte laos 30 lätlast, siis septembri lõpuks kasvab see arv 50ni.
Tööjõupuuduse leevendamiseks pole tema sõnul muud varianti kui välistööjõu sissetoomise lihtsustamine. „Saan aru, et väiksele riigile on see tundlik teema, kuid muud varianti pole,“ ütles ta. „Kui oleks rohkem töökäsi, suudaksid paljud ettevõtted rohkem saavutada,“ lisas ta. Seetõttu on tema sõnul oluline iga samm, mis valitsus tööjõukulude vähendamiseks teeb.
Loe Äripäevast, kuidas olukorda kommenteerivad OG Elektra omanik Oleg Gross ja Coop Eesti Keskühistu juht Jaanus Vihand.
Autor: Eliisa Matsalu, Äripäeva ajakirjanik

Seotud lood

Uudised
  • 30.10.15, 12:11
Maxima uus juht: tugev konkurents sunnib meid rohkem pingutama
Konkurents on väga hea ja seda just kliendi seisukohalt, ning see sunnib meid veel rohkem pingutama, et olla edukas, rääkis Maxima Eesti uus tegevjuht Vygintas Šapokas.
Uudised
  • 25.04.16, 16:37
Maxima sõidutab Ida-Virumaalt müüjad Tallinna tööle
Maxima Eesti tegevjuht Vygintas Šapokas ütles, et tööjõuvajaduse katmiseks toovad nad inimesi Ida-Virumaalt Tallinasse tööle.
Uudised
  • 23.12.16, 11:58
Maxima juht: Järgmise aasta suurim väljakutse on seotud personali vähesusega
Maxima järgmise aasta suurim väljakutse on seotud jätkuvalt personali vähesusega ning Maxima Eesti peadirektori Vygintas Šapokase sõnul ei lõpe tööjõuprobleemid kunagi.
Uudised
  • 15.04.16, 15:53
Jaeketid: uutele kauplustele on turul veel ruumi
Jaekettide juhid on kõik sellel seisukohal, et turule mahub veel uusi kauplusi, samas tuleb hoolikalt mõelda sellele, kuhu kauplus teha ning kui suuri. Samuti tuleb valmis olla ka kaupluste sulgemise peale, sest mitte edukaid kauplusi ei ole mõtet pidada.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele