Üks suurimatest tarbijate seas ringlevatest müütidest on arvamus, nagu tarbijal oleks õigus tagastada kvaliteetne toode tavapoodi 14 päeva jooksul ja raha tagasi saada. Tarbijal tasub teada, et 14-päevane taganemisõigus kehtib ainult veebipoes, mitte tavapoes.
- Kauplus ei pea kvaliteetset kaupa tagasi ostma Foto: Raul Mee
Kui tarbija on tavapoest ostnud toote ning ta hiljem ringi mõtleb ja leiab, et ta siiski ei vaja seda toodet, see talle ei meeldi või on hoopis tegu vale suurusega, ei ole tal õigus nõuda, et kauplus selle tagasi ostaks. Kui pood sellest keeldub, siis tihti ollakse pettunud ning pöördutakse ka tarbijakaitseametisse.
Tegelikult ei ole kauplus seadust rikkunud, sest juba alates 2004. aastast ei kohusta seadus tavapoode kvaliteetset kaupa tagasi ostma või ümber vahetama. 14-päevane taganemisõigus kehtib vaid sellistele toodetele, mis on ostetud e-poest, tellitud kataloogist või ostetud müügiesitluse käigus.
Küll aga on ümbervahetamise võimaluse pakkumine tervitatav hea tava kauplejate poolt, mis on laialt levinud eriti väljaspool Eestit. Sellise võimaluse kasutamise kohta tasub tarbijatel küsida enne ostuotsuse tegemist, et mitte hiljem pettuda.
See on eriti oluline praegu, mil peagi on käes jõuluaeg ja kingituste soetamine. Ei ole harv juhus, mil näiteks kingituseks ostetud kampsun või mõni muu riietusese osutub vales suuruses olevat või kingitud mänguasi lapsel juba on ning on soov see mõne teise vastu vahetada. Kui kauplus ei ole ettepanekuga nõus, tuleb sellega leppida.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.