Valitsus kiitis heaks alkoholi- ja tubakapoliitikate memorandumid ning tegi sotsiaalministeeriumile ülesandeks esitada esimesel võimalusel vastavad eelnõud valitsuse istungile heakskiitmiseks. Eelnõudega raskendatakse alkoholi- ja tubakatoodete kättesaadavust, piiratakse müügiedendust ning kaitstakse alaealisi nende toodete kahjulike mõjude eest.
Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski avaldas heameelt, et uue valitsusliidu jaoks on rahvatervise parandamine üks selgeid prioriteete. „Me teame, et alkoholi ja tubaka liigtarbimine on Eestis väga suur probleem. Mul on hea meel, et valitsus toetas sotsiaalministeeriumi esitatud ettepanekuid olukorra parandamiseks."
Sotsiaalministeerium on seadnud eesmärgiks viia alkoholi tarbimine püsivalt alla 8 liitri elaniku kohta aastas. Eelmisel aastal tarbiti Eestis täiskasvanud elaniku kohta 10,3 liitrit absoluutset alkoholi. Kuna senised abinõud pole olnud piisavad, on ministeerium pakkunud välja meetmete paketi, mis piirab oluliselt alkoholireklaami, vähendab alkoholi kättesaadavust alaealistele, vähendab alkoholi müügikohtade arvu ning muudab selle kauplustes vähem nähtavaks.
Uue tubakaseaduse eelnõu väljatöötamisel pannakse rõhku alaealiste tervise kaitsele. Eelkõige soovib sotsiaalministeerium vähendada tubakatoodete ja nende alternatiivtoodete atraktiivsust, piirata nende väljapanekut müügikohtades, reguleerida alaealiste kontrollostud ning laiendada suitsetamise piiranguid ka e-sigareti tarvitamisele.
Ossinovski eesmärk on reklaam ära keelata, nii nagu tubakareklaam juba 15 aastat keetatut. "Ma ei näe mingit põhjust kohelda tubakat ja alkoholi erinevalt," ütles Ossinovski
Eesti Päevalehele. Tema sõnul võiks reklaam olla ainult toodet kirjeldav ning muu olustiku loomine tuleks ära koristada.
Seotud lood
Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski esitas valitsuse istungile eelnõu, mis lisaks varasematele alkoholireklaami piirangutele keelab koalitsioonipartnerite kokkuleppel alkoholireklaami sotsiaalmeedias. Samas leevendatakse nõudeid väikepoodidele ning tanklapoodidele jääb alkoholi müügi õigus alles.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.