On24.ee veebipoe logistika tarkvaras on kõigi müügis olevate kaupade kohta info, kus need asuvad, millal saab välja saata peale tellimuse saamist jms. „Pärast kliendilt tellimuse saamist paneb süsteem paika, kuidas pakid klientidele laiali saadetakse,“ ütles ON24.ee nõukogu liige Peep Kuld. Ta selgitas, et see kui kiiresti nende juurest pakk kliendi poole teele läheb sõltub eelkõige sellest, kas kaup on nende või koostööpartneri laos olemas või hakatakse seda hoopis tootma. „Kui kaup on meie laos olemas, siis see läheb välja järgmisel tööpäeval pärast tellimuse saamist.“
Ilukaubamaja Tradehouse arendusjuht Kristjan Lorentson rääkis, et nende müügilubadus kliendile on hetkel, et täna kuni 12.00 tehtud tellimused homme kätte. „Reaalselt jõuavad pakid isegi kiiremini kohale ning hetkel tegelema ka kiirteenuse pakkumise ettevalmistamisega,“ ütles Lorentson ning lisas, et sellisel juhul pakuksid nad tasulise lisateenuse võimalust alguses Tallinnas, hiljem Eesti suuremates linnades, kus kliendil on võimalik kaup kulleriga kätte saada ühe kuni nelja tunni jooksul.
„E-toidupoe puhul on üheks saadetiseks keskmiselt neli kuni kuus poekotitäis kaupa. Toidukaup, kodukeemia, vanusetuvastusega- ja sügavkülma tooted pakitakse kõik eraldi kottidesse,“ rääkis Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski. Ta täpsustas, et kõik kotid on omakorda pandud spetsiaalsetesse, suletavatesse plastikkastidesse, et kaitsta transpordi käigus võimaliku muljumise eest ja hoida temperatuuri stabiilsena. Seejärel tuleb kuller Selveris komplekteeritud tellimustele jahutuse ja sügavkülmikuga varustatud kaubikuga järele kolm korda päevas, et tellimused otse klientide koju/kontorisse toimetada.
Selveril on kullerteenust ostutavate partneritega eelnevalt kokku lepitud teeninduspiirkonnad, tarneaknad ja mahud. „Planeerimine käibki põhiliselt ajavahemike ja mahtude baasil,“ ütles Obolenski.
„Kliendid saavad e-poest kaupa tellida 2 tunni ajavahemike kaupa. Kui soovitud ajavahemiku tellimise hetkel juba hõivatud ei ole, saab kõige kiiremini kauba kätte 4 tundi peale tellimist,“ selgitas Obolenski ning lisas, et kuna huvi teenuse vastu on ülisuur, siis hommikused ja õhtused ajaaknad täituvad küllaltki kiiresti. Selveris alustatakse tellimuste komplekteerimist reeglina 4 tundi enne kauba väljastamist. Kaupa on võimalik ette tellida maksimaalselt 7 päeva ja kulleril kulub sõltuvalt piirkonnast ja tellimuste arvust kaup kohale toimetada kuni kahe tunni jooksul peale kauba peale võtmist.
Toodete pakendamisel arvesta tootega
Kuidas hoida kokku pakkide veo pealt ning vältida raiskamist?
Kokkuhoiuks ja raiskamise vältimiseks on erinevaid mooduseid ning ka DPD panustab sellesse igapäevaselt. Otsene rahaline kokkuhoid tuleb kindlasti näiteks sobiva suurusega ja pakisisu kaitsva pakendi valimisel. Näiteks kauba jaoks liiga suure pakendi valimisel võib transpordikulu olla suurem ning ebapiisavalt pakendatud saadetise puhul võib kaup kahjustatud saada.
Väga oluline kulude kokkuhoiul on ka õigesti valitud teenus. Kuluefektiivseima ja sobivama teenuse valikul tuleb veopartneril võimalikult täpselt sisendit anda oma vajadustest ja äri eripäradest. Vaid koostöös sünnivad parimad lahendused.
Selleks, et aidata nii e-kauplejal kui ka lõpptarbijal kulusid kokku hoida ja minimeerida raiskamise võimalust, teeme igapäevaselt ka meie tööd. Kuna kullerteenuse hind sõltub ka õnnestunud või ebaõnnestunud toimetuskatsetest, siis saadame kaubasaajale hommikul teavituse saabuvast pakist tunnise ajatäpsusega. Juhul, kui pakutud aeg ja koht ei ole sobilik, saab klient vaid paari nupu vajutusega muuta toimetuse aega või aadressi meie kliendiportaalis. Alternatiiviks on ka paki suunamine pakiautomaati või –poodi. Niimoodi väldime tühisõite ning hoiame kokku nii ka e-kaupleja kui enda kulusid ja aega.
DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti
Toodete pakendamisel arvestab Baltika alati toote suurusega. „Vastavalt suurusele ja toote omadustele, kasutame erisuuruses karpe ning paberkotti. Kuna riided on üldjuhul küllaltki õhulised ja kerged, siis on neid mõnevõrra kergem ka pakendada,“ ütles Koort.
Tradehous’il on pakendamiseks valida kuue erineva suuruse pappkasti vahel, mis on eelnevalt trükitud ja tellitud. „Pakkija valib vastavalt tellimusele kasti suuruse, fikseerib kauba pabermaterjali ja kilepatjadega,“ selgitas Lorentson.