Sageli jätavad poodide ja kaubamajade teenindajad endast väga proaktiivse ja kutsuva mulje. Kuid aeg-ajalt jääb suuremate poodide jaemüügitöötajatel vajaka klienditeenindusoskustest ning see võib ärile osutuda hukatuslikuks, kirjutab Erply tegevjuht Kristjan Hiiemaa.
Isegi kui teie poes müüakse suurima brändi tooteid, tuleb tõsiselt panustada klientide viisakasse teenindamisse.
Klient peab tundma, et on poodi teretulnud ja et ta saab vajalikku abi, et tema ostukogemus oleks suurepärane.
Siin on teenindajate 10 peamist tugevust, mis võivad teie ettevõttele tuua märkimisväärset edu:
Olge kannatlik – see on teie kui müügijuhi esmatähtis omadus. Peate olema valmis jagama sama teavet üha uuesti ja uuesti. Samuti tuleb ego alla neelata ja suhtuda igasse klienti osavõtlikult, isegi kui ta käitub teiega ninakalt.Suhelge enesekindlalt – kui teate müüdava kauba või osutatava teenuse kohta kõike mis vaja, saate automaatselt enesekindlust juurde. Lisaks võivad enesekindlust sisendada ka teie kehakeel, riietumisstiil ja kõnemaneerid.Olge proaktiivne – ärge oodake, et klient teid üles otsiks ja abi paluks. Parem ennetage klienti ja olge talle kergesti kättesaadav. Kõnetage teda enne kui tema teid. See tekitab kindlustunnet.Austage oma kliente – hoolimata teie kliendi vanusest ja taustast, tuleb juurutada kommet suhtuda lugupidavalt kliendi vajadustesse, küsimustesse ja täpsustustesse.Olge positiivne – säilitage positiivset suhtumist ja sõnumit. Ärge keskenduge sellele, mida pole pakkuda, vaid parimale mida õnnestub ära teha.Olge meister mitme kliendi teenindamises – arendage võimet tegeleda peaaegu samaaegselt mitme kliendiga. Peate suutma vastata mitme kliendi küsimustele ja nõudmistele, ilma et midagi sassi ajaksite või nende aega raiskaksite.Olge sõbralik – kliente õnnestub kõige paremini teenindada ja innustada neid äri ajama, kui nad tunnevad end teiega vesteldes mugavalt. Rääkige sõbralikul toonil, et klient kuulaks teie müügijuttu ja hakkaks teie soovitusi usaldama.Olge paindlik – sageli pakuvad müügiinimesed kangekaelselt üht ideed või lahendust ega liigu edasi millegi erineva juurde, mida kliendid tegelikult vajaksid. See raskendab kliendi-müüja läbisaamist. Selle asemel pakkuge paindlikult just seda, mida klient küsib.Arendage oma suhtlemisoskusi – peate suutma kuulata ja asjakohaselt vastata. Te peate olema ladus kõneleja ja täpne vastaja.Saage klientidega tõeliselt jutu peale – olge klientidega suheldes siiras. Nähke asju nende vaatenurgast ja tegelege nende probleemidega klientide jaoks arusaadaval moel.
Autor: Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.