Coop Eesti ostudirektori Oliver Risti sõnul lähtuvad nad kauba valikul ennekõike tarbija huvidest, soovidest ja vajadustest. Selleks, et inimeste eelistusi välja selgitada, korraldatakse regulaarselt turu-uuringuid: mis müüb ja mis mitte. Samuti on abiks statistika, mis tugineb tarbija ostueelistustele.
- Coop Eesti ostudirektor Oliver Rist Foto: erakogu
Tule kuulama!
Oliver Rist esineb 28. märtsil jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril
"Kuidas jaekettidega edukalt koostööd teha?"Oliver Rist räägib vestlusringis koos Maxima Eesti, Selveri, Rimi ja Prisma Peremarketiga sellest, mida nad ootavad, et käesoleval aastal edukamalt koostööd teha.
Veel kuni 17. märtsini on võimalik seminarile registreeruda soodushinnaga 179 eurot (km-ga 214,80). Tutvu seminari programmiga
SIIN ning registreeru
SIIN.
„Loomulikult jälgime aktiivselt ka turutrende nii Eestis kui ka mujal maailmas. Me testime pidevalt erinevaid tooteid. Mis ei tööta, läheb välja. Mis aga tundub inimestele meeldivat, läheb müügiks,“ selgitab Rist.
Eetika ja õiglustunne võiksid olla iga ettevõtte deviisid. Coop Eesti meeskond peab neid kaht eriti oluliseks. „Meie kohtleme oma partnereid õiglaselt ning ootame sama ka vastu. Ühtlasi jälgime, et meie partneritel oleks tarnijate, maksuameti ja teiste riiklike organisatsioonidega suhted korras. Oluline on, et tarnijad saaksid õigel ajal oma tulu kätte ja inimsuhted toimiksid,“ räägib Coopi ostudirektor.
Kuidas sünnib valik?
Risti sõnul eelistab Coop Eesti kindlasti eestimaist tootjat ja toodangut. Samas nendib ostudirektor, et kõikide tarbijate vajadusi nad kodumaiste toodetega katta ei suuda. „Me oleme Eesti kõige suurem jaekett, seega paraku me kõikide Eesti väiketootjate kaupu sisse võtta ei saa. Aga meie süsteem võimaldab väiketootjatel ühistute kaudu suuremaks kasvada. Ehk kui nad nii-öelda keskelt sisse ei saa, siis oleme soovitanud neil teha koostööd regionaalsete ühistutega ja seeläbi kasvada. Siiski võib ostja kohata meie kauplustes selliste väiketootjate kaupu, mida igapäeva jaekaubanduses ehk ei kohta. Sellest võidavad mõlemad ? nii tootja kui ka tarbija. Väiketootja kasvab selle läbi suuremaks ning võib ühel päeval saada tubliks eksportijaks. Inimesel aga on vabadus valida laiema sortimendi hulgast endale meelepärane kaup.“
Praegusel ajal on kindlasti trendiks tervise- ja mahetooted. Samuti laktoosi- ning gluteenivabad tooted. Kui veel paar aastat tagasi müüdi mahetooteid enamasti eripoodides, väikepoodides, turgudel ja laatadel, siis praeguseks on olukord muutunud. Coopi kauplustes on tervisetooted juba aastaid müügil olnud ning sortiment aina laieneb. „Me ise nimetame selliseid tooteid „äärteks“. Ehk et tooted inimestele, kel on kõrgem nõudlikkus ja – mis seal salata – ka paksem rahakott,“ räägib Rist. Mahetooted on tõepoolest tavatoodetest üldjuhul kallimad. Hinnavahe võib leiva või piima puhul võib ulatuda lausa mõne euroni. Oliver Rist nendib, et ökotoodetele on turg hetkel kaunis avatud, tootjad pakuvad üsna laialdast kaupa, aga selle kõige seast on vaja teha tark valik. Mida võtta, mida jätta. „Reaalsus on see, et tarbija on tänapäeval väga hinnateadlik ja -tundlik. Käibe poolest on kõik need mahekaubad meie jaoks marginaalse tähtsusega. Suur osa käibest tuleb ikkagi mahutoodetest: odavaim kilepiim või mõni leivatoode.“ Piim ongi Coop Eesti kaupluste kõige müüdavam toode. Sellele järgneb puuvilja-juurviljavalik ning kalatooted.
Tulevikuvisioonid
Coop Eesti meeskond tegeleb aktiivselt sellega, et tulevikus oleks kaupade sortiment veelgi laiem. „Oleme viimasel ajal töötanud palju selle nimel, et oma veinivalikut tarbija jaoks laiendada. Toome päris suures mahus veini ka ise maale, näiteks erinevad Tšiili ja Uus-Meremaa veinid. Samuti toome suure hulga tooteid Itaaliast: erijuustud, mahlad. Aga muus osas reageerime sellele, mida tarbija praegu kõige rohkem vajab, sest eesmärk on ikkagi pakkuda kliendile võimalikult laia valikut.“
Artikkel ilmus esimesena Coopi kliendiajakirjas Hetk, mida on võimalik osta Maksimarketi ja Konsumi kauplustest.
Autor: Agnes Aaliste
Seotud lood
Coop Eesti tegevjuht Jaanus Vihand ütles, et nad on mõelnud Lätti laienemisest, kuid nendest plaanidest on veel vara rääkida, sest see on neil hetkel vaid arutelu tasandil.
Rimi Baltikumi private label direktor Andris Aire rääkis, et nende jaoks on partneri valikul esmatähtis just tema toodete kvaliteet, võime pakkuda tooteid soovitud mahus ning hind.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.