Coop Eesti tegevjuht Jaanus Vihand ütles, et nad on mõelnud Lätti laienemisest, kuid nendest plaanidest on veel vara rääkida, sest see on neil hetkel vaid arutelu tasandil.
- Coop Eesti juht Jaanus Vihand Foto: Urmas Kamdron
Vihand rääkis, et see on pigem järgmise aasta teema, kuid sellest kuhu või millal ta pikemalt rääkida ei saa. Tema sõnul toob inimene Lätist alkoholi endale, lisaks veel sõbrale – inimene ise ei peagi enam selleks Lätti minema, aga nemad on sellest mõjutatud ikka, sest selle võrra ostetakse meie kauplusest ju vähem.
„Turuosa kasvatamiseks tuleb rohkem klientidele müüa,“ ütles Vihand
ERRile. Tema sõnul sul võivad olla kõige õilsamad ideed, aga kui inimesed ei tule sellega kaasa, siis pole sellest kasu. „Tegelikult tuleks kõiki asju teha natuke paremini kui kõik seda teevad.“
Vihand on kindel, et neil on täna Eesti oma sektori kõige efektiivsem logistika ja kõige suurem tarnekindlus. Lisaks tuleb tema hinnangul teha ka turundust natuke paremini ning loomulikult tuleb ka hoida väga häid hindu.
Seotud lood
Coop Eesti juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on konkurentide käitumist võimalik ennustada, sest reeglina põhineb see ratsionaalsetel ja majanduslikult põhjendatud alustel. „Valitsuse puhul see nii ei kipu olema,“ ütleb Vihand.
Eesti suuremate jaekettide majandustulemustest selgub, et enamik neist suutis oma turuosa säilitada. Vaata, kui suurt kasumit teeniti ning millised on käesoleva aasta peamised arendustegevused.
Coop Eesti ostudirektori Oliver Risti sõnul lähtuvad nad kauba valikul ennekõike tarbija huvidest, soovidest ja vajadustest. Selleks, et inimeste eelistusi välja selgitada, korraldatakse regulaarselt turu-uuringuid: mis müüb ja mis mitte. Samuti on abiks statistika, mis tugineb tarbija ostueelistustele.
Aastaks 2026 peaks Coop Eesti (endine Eesti Tarbijate Keskühistu) liikmete käive tänaselt tasemelt kahekordistuma ühe miljardi euroni. "Üksi jõuab küll kiiresti, aga koos jõuab kaugele," selgitas ambitsioonikat plaani Coop Eesti juht Jaanus Vihand Pärnu Juhtimiskonverentsil.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.