• 15.03.17, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis tingimused on Rimi’l private label toodetele?

Rimi Baltikumi private label direktor Andris Aire rääkis, et nende jaoks on partneri valikul esmatähtis just tema toodete kvaliteet, võime pakkuda tooteid soovitud mahus ning hind.
Rimi private label toode
  • Rimi private label toode Foto: Raul Mee
„Partnereid valime väga organiseeritult. Kutsume ise kohalikud ja rahvusvahelisi tarnijaid enda tooteid pakkuma.  Oluline on siinkohal ka mainida, et enne pakkumise tegemist on ka mõningad eeldused, milliseid tooteid soovime turule tuua vastavalt hinna ja kvaliteedi suhtele,“ rääkis Aire.
Pärast seda teevad nad otsuse kvaliteedi standardi ja konkreetse toote kvaliteedi, spetsifikatsiooni, hinnapakkumise ja tarnija võimekuse kohta toota soovitud koguses toodet. „See, mis puudutab värske toidu valimisse, siis selles osas on prioriteet kohalikel ettevõtetel, sest Eesti tarbija eelistab kohaliku päritoluga toodangut. Seega Eesti tarnijad on alati teretulnud oma pakkumistega,“ ütles Aire. Tema sõnul soovivad nad just värske toote puhul pakkuda kohalikku toodangut, sest muidu ei ole mõtet sellega turule tulla, sest turg ei võta toodet vastu.
Aire rõhutas, et nende private label toodete valiku puhul on väga oluline toote kvaliteet ning sama suhtumist ootavad nad ka enda potentsiaalselt partnerilt. „Kindlustamaks kõrgeim kvaliteet, valime enda partneriks need tootjad, kelle kvaliteedi juhtimissüsteem vastab rahvusvahelistele standarditele.“ Aire sõnul ei ole kahjuks kõikidel Eesti ja Baltikumi tootjatel kvaliteedijuhtimis standardit. Sellisel juhul saadab Rimi volitatud audiitori ettevõttesse, kes kontrollib potentsiaalset tootmist kohapeal, ennem kui koostööprotsess algab. „Ta kontrollib ja teeb kindlaks, kas tarnija suudab tagada private label toodete kvaliteeti vastavalt RImi nõuetele,“ selgitas Aire. Private label koostööpartnereid kontrollitakse pidevalt, et tagada toodete kõrge kvaliteet ja stabiilsus, olenemata tootja asukohast.
Keskmiselt võtab private label toote riiulile jõudmine aega umbes 9 kuud, kui partner on otsustanud koostöölepingule alla kirjutada. Vahepealse aja jooksul on nad läbi teinud mitmeid teste ja kvaliteedikontrolle ning degusteerimisi. „Ootame tootjaid ka toetama Rimi, mitte ainult toodete valimise perioodil vaid ka pärast seda, kui tooted on juba riiulil,“ ütles Aire. Tema sõnul võiks toetada näiteks toote turundustegevust või pakkuda uusi ideid seoses private label toodetega „Mõningad meie partnerid toetavad erinevate loteriide ja tarbijamängude läbiviimist, teevad pakkumise mix&match kampaaniasse, pakuvad tasuta tooteid degusteerimiseks, auhindu või reklaamivad ennast POS materjalidena ja webi bänneriga.“
Meil on rohkem kui 160 erinevat toodet, mis on tehtud Eestis. Mõningad näited
Farmi Piimatööstust – Rimi kohupiim, kohupiimakreem, Alpenrose kohuke ja jogurtijoogid.Valio – Rimi piim, joogijogurtid, võiVärska Vesi – Arkta vesiViru Õlu – Arkta ja Rimi joogidTeised tooteid, mis on Eestis toodetud : leib, muna, koogid, kalafileed, jäätis, juust
Rimi Eesti ostudirektor Margus Amor räägib 28. märtsil jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril "Kuidas jaekettidega koostööd teha?" sellest, et kuidas müüvad private label tooted. 

Seotud lood

Uudised
  • 08.03.17, 12:15
Kuidas valitakse kaup Coop'i toidupoodi?
Coop Eesti ostudirektori Oliver Risti sõnul lähtuvad nad kauba valikul ennekõike tarbija huvidest, soovidest ja vajadustest. Selleks, et inimeste eelistusi välja selgitada, korraldatakse regulaarselt turu-uuringuid: mis müüb ja mis mitte. Samuti on abiks statistika, mis tugineb tarbija ostueelistustele.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele