• 31.03.17, 09:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika laienes Serbia turule

Märtsis avas Baltika Grupp oma esimese kaupluse Serbias Novi Sadis. Enam kui 10-aastase frantsiisipakkuja kogemusega Baltika Grupp lõi uutele turgudele laienemiseks uue Monton AndMore jaekontseptsiooni, et olla rahvusvaheliselt veelgi konkurentsivõimelisem. 2016. aastal moodustas eksport Baltika Grupi müügitulust ligi 60%, kogusummas 26,5 miljonit eurot.
Serbias asuv Monton And More kauplus
  • Serbias asuv Monton And More kauplus Foto: Baltika Group
Novi Sad on Belgradi järel suuruselt teine linn Serbias, Vojvodina autonoomse provintsi pealinn ja Lõuna-Bačka ringkonna keskus. Piirkonnas elab umbes 400 000 inimest.
Läbirääkimised Serbia frantsiisipakkujaga Victoria Elegans s.o.o algasid enam kui aasta tagasi. Eeltööde käigus külastas Baltika meeskond Serbia partnerit, ühtlasi käisid serblased Baltika kollektsioonidega ja 45 brändikauplusest koosneva jaevõrguga tutvumas Eestis.  Baltika uue frantsiisipartneri näol on tegemist kogenud jaekaupmehega, mis kuulub 1998. aastal asutatud Elixir Gruppi, kes on tööandjaks enam kui 720 inimesele. Baltika Grupi poole pöördus Victoria Elegans põhjusel, et Baltika brändid pakuvad eristuva disainikäekirjaga kvaliteetseid kollektsioone, mis Serbia turul selgelt eristuvad.
„Läbi frantsiisipartnerite uuetele välisturgudele laienemine on Baltika Grupi jaoks üks olulisemaid strateegilisi suundi. Olgugi, et meil on kogemust frantsiisi pakkujana juba omajagu, on igale uuele turule sisenemine siiski väljakutsete rohke. Koos meie uue frantsiisipartneriga seisab meil ees omajagu tööd, et Serbia suuruselt teises linnas müügiedu saavutada,“ ütles Baltika Grupi hulgi- ja frantsiismüügi juht Lea Endrikson.
Endrikson lisas, et kuigi Serbia on tuntud peamiselt Balkani piirkonna suurima põllumajandusriigina, on sealsel rõivakaubandusel suur arengupotentsiaal ning see on ka põhjus, miks otsustas Baltika Grupp sellel turul oma uue kontseptsiooni kaupluse avada. „Meil on hea meel, et Serbia frantsiisipartner on jaekaubanduses kogenud ning tugeva finantstaustaga, kellega koos plaanime tulevikus laieneda nii Serbiasse, edu korral ka teistesse Balkani maadesse,“ täiendas Endrikson ning tõi samas välja, et kuna Monton, Mosaic ja Bastion on sealsel turul tundmatud, on eelnevalt vajalik ellu viia turundusplaan ning tekitada läbi positiivse kliendikogemuse teadmine uutest brändidest ning ostukohast.
Baltika Grupi uusim jaekontseptsioon kannab nime Monton AndMore, mille eesmärgiks on siduda erinevate Baltika Grupi moemärkide tugevused. Värske Novi Sadi kauplus Serbias erineb kõigist teistest, hõlmates 712 m2 ulatuses poepinda ning paikneb kolmel eri korrusel. Kaupluses on esindatud Montoni, Mosaic´i ja Bastioni brändide kollektsioonid. Uus jaekontseptsioon on välja töötatud Eestis Baltika arendusmeeskonna poolt.
Baltika Grupp on Baltikumi suurim moedisainiettevõte, mis koondab viite rahvusvaheliselt edukat moebrändi – Monton, Mosaic, Ivo Nikkolo, Baltman ja Bastion. Baltika jaekaubandusvõrk ulatub 130 poeni Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks on kõige viie moebrändi kollektsioone võimalik osta e-poe Andmorefashion.com kaudu, mille kliendid asuvad 44 riigis üle maailma. Läbi frantsiisi- ja hulgimüügi partnerite on Eesti disainerite loodud Baltika moebrändide kollektsioonid müügil paljudes Euroopa riikides, muuhulgas ühes vanemas ja hinnatuimas Euroopa kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg.

Seotud lood

Uudised
  • 15.03.18, 14:11
Baltika: Aeg on võtta kasutusele uued lahendused
Baltika Grupi turundusdirektor Mari-Liis Küppar rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et nad näevad, et nüüd on aeg võtta kasutusele uued lahendused, sest tarbijad on valmis neid vastu võtma ja kasutama.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele