Baltika Grupi turundusdirektor Mari-Liis Küppar rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et nad näevad, et nüüd on aeg võtta kasutusele uued lahendused, sest tarbijad on valmis neid vastu võtma ja kasutama.
Ta rääkis, et kõige suurem takistus uute lahenduste kasutuselevõtuks on kaubanduse pikad traditsioonid ja traditsioonilisus. „Me räägime ikkagi suurest kaubandusharust, mis võtab muudatusi pikemat aega omaks. Kui sa oled rahvusvaheline ettevõte, siis protsesside loomine, mis on rakendatav 126 erinevas kaupluses, siis see võtab oma aja,“ rääkis Küppar.
Baltika e-kaubanduse käive kasvas möödunud aastal 40% ning nad on väga palju muutunud ning proovivad pakkuda üha paremat kogemust. „Eks gurude ette kuulutatud omni-channel lahenduste rakendamine võtab aega ning nüüd tundub, et see aeg on kriitiline, kuna tarbijad on valmis seda kõike vastu võtma.“
Küppar lubas, et sellest sügisest suudab Baltika oma klientidele uut omni-channel kogemust pakkuda.
„Niipea, kui e-äri kasvab ja muutub oluliseks, siis tuleb ka juhtimissüsteeme ümber teha,“ ütles turundusdirektor selle kohta, et tavakaupluste müüjad ei ole huvitatud e-poe heast käekäigust, kuna tunnetavad selles konkurentsi. „Täna moodustab e-kaubanduse osakaal ettevõtte kogukäibest 5-10% ning on väikevend tavakaubanduse kõrval. Praegu tehakse juhtimissüsteeme ümber, et kaupluste klienditeenindajad võtaksid e-kaupluse omaks ning ei näeks selles konkurentsi,“ sõnas ta.
Küppar ütles, et alati ei pruugi muudatuste tegemine sujuvalt minna, sest see nõuab suuri ümberkorraldusi.
Väliskonkurents on võimalus meile
Baltika Grupi turundusdirektor ei näe ohuna seda, et palju moekaupu välismaa e-poodidest ostetakse, vaid see on tema sõnul võimalus neile. „Kui oleme kodumaal kanda kinnitanud, siis teiselt poolt mõistame, et kuidas tarbija soovid erinevad, diilid ja personaalsus areneb. Meie eesmärk on vaadata välja ning leida rahvusvahelisi kliente ja pakkuda neile samasugust taset online’is ja tavapoes.“ Küppari sõnul on konkurents see, mis lükkab ärile uue hoo sisse. „Meie pakutav kliendikogemus tootest endast, turunduses ja ostuprotsessist peab tarbijat veenma, et oleme parimad.“
Baltika e-poest on võimalik tooteid osta 44 erinevast riigist. „Aasta aastalt mahud kasvavad ning näeme siin digiturundusel suurt rolli. Olles välismaal tundmatu kaubamärk, ei ole lihtne endale tähelepanu saada. Õpime, testime ja õpime jälle ning see on suur väljakutse meile,“ ütles Küppar.
Saates rääkis Mari-Liis Küppar ka Eesti parimatest turundustegudest. Kuula saadet!
Seotud lood
Tänu headele tulemustele jaeturgudel ja tugevale müügikasvule e-poes lõpetas Baltika Grupp neljanda kvartali 920 tuhande euro suuruse puhaskasumiga, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemust 300 tuhande euro võrra.
Märtsis avas Baltika Grupp oma esimese kaupluse Serbias Novi Sadis. Enam kui 10-aastase frantsiisipakkuja kogemusega Baltika Grupp lõi uutele turgudele laienemiseks uue Monton AndMore jaekontseptsiooni, et olla rahvusvaheliselt veelgi konkurentsivõimelisem. 2016. aastal moodustas eksport Baltika Grupi müügitulust ligi 60%, kogusummas 26,5 miljonit eurot.
Tehnoloogia mõju jaekaubandusele on märkimisväärne, sest see aitab pakkuda paremat teenindust ning kui on robotil võimalik töö lihtsalt ära teha, siis tasub igal juhul valida robot.
Baltika viie aasta strateegia näeb ette kuni kolmele uuele turule sisenemist. Äripäeva hommikuprogrammis ütles Baltika Grupi juht Meelis Milder, et lisaks Soomele võib järgmiseks välisturuks saada saksa keelt rääkiv Euroopa piirkond.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.