2015. aastal tõusis Ülemiste keskus parimate kaubanduskeskuste topis esikohta hoidva Rocca al Mare Keskuse kõrvale ning 2016. aastal tõukas Rocca al Mare troonilt. Sel aastal on Ülemiste tulemused veelgi paranenud ning edumaa teiste keskuste ees kasvanud.
- Ülemiste keskus Foto: Raul Mee
„Ülemiste keskus on Tallinna kõige tuntum tööstuskaupade ostukoht,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „Klientide jaoks on tegemist maineliidriga, kes eristub teistest suurima kaubavaliku ning moodsaima kogupere ostukohana. Ülemistet pidas Tallinna parimaks tööstuskaupade ostukohaks 32% vastanuist, Rocca al Maret aga nimetas 25%. Kaubanduskeskustes asuvatest poodidest on klientidele kõige atraktiivsemad rõivapood H&M, jalatsipood NS King ning parfümeeria-kosmeetikapood I.L.U.“
Kersten Jõgi kinnitusel ei ole kaubanduskeskused enam ammu pelgalt kaupade müügile orienteeritud, vaid üha olulisema tõmbejõuga on erinevad teenused. „Traditsiooniliste teenuste kõrval, nagu näiteks panga-, side- ja iluteenused, tõuseb üha enam toidu- ning meelelahutuskohtade tähtsus. Kino ja restoranid annavad keskustele palju lisaväärtust, mida klient hindab kõrgelt,“ rääkis Kersten Jõgi.
„Sel aastal uurisime lisaks kaupadele ka teenuste tarbimist. Tänu erinevate teenuste pakkumisele võidavad kõige rohkem kliente juurde just meelelahutusele orienteeritud keskused nagu Mustamäe Keskus ja Solaris – mõlemad pakuvad nii kinoelamust kui ka head söögikohtade valikut. Mustamäe ja Solarise puhul saab ühe kliendimagnetina välja tuua ka Lido olemasolu,“ lisas Jõgi.
Uuringu käigus küsitleti 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi august–september 2017 telefoniintervjuudena.
Seotud lood
Eestis Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskusi haldava Cityconi finantsdirektor Eero Sihvonen rääkis, et nad siiani kaaluvad Rocca Al Mare keskuse laienemist, kuid see peab olema mõttekas nii rahaliselt, kaubanduslikult ning kasulik ka klientidele.
Suure kaubanduskeskuse käivitamine ei lähe kergelt ja omal ajal tuli Ülemiste Center juhil Guido Pärnitsal mitmeidki kaupmehi veenda, et ostjad tulevad. Kaupmeeste meeleheite leevendamiseks tuli tal sõlmida üüri tasumiseks erikokkuleppeid ja teha maksegraafikuid.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.