• 25.10.17, 10:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülemiste keskus on teist aastat järjest Tallinna hinnatuim keskus

2015. aastal tõusis Ülemiste keskus parimate kaubanduskeskuste topis esikohta hoidva Rocca al Mare Keskuse kõrvale ning 2016. aastal tõukas Rocca al Mare troonilt. Sel aastal on Ülemiste tulemused veelgi paranenud ning edumaa teiste keskuste ees kasvanud.
Ülemiste keskus
  • Ülemiste keskus Foto: Raul Mee
„Ülemiste keskus on Tallinna kõige tuntum tööstuskaupade ostukoht,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „Klientide jaoks on tegemist maineliidriga, kes eristub teistest suurima kaubavaliku ning moodsaima kogupere ostukohana. Ülemistet pidas Tallinna parimaks tööstuskaupade ostukohaks 32% vastanuist, Rocca al Maret aga nimetas 25%. Kaubanduskeskustes asuvatest poodidest on klientidele kõige atraktiivsemad rõivapood H&M, jalatsipood NS King ning parfümeeria-kosmeetikapood I.L.U.“
Kersten Jõgi kinnitusel ei ole kaubanduskeskused enam ammu pelgalt kaupade müügile orienteeritud, vaid üha olulisema tõmbejõuga on erinevad teenused. „Traditsiooniliste teenuste kõrval, nagu näiteks panga-, side- ja iluteenused, tõuseb üha enam toidu- ning meelelahutuskohtade tähtsus. Kino ja restoranid annavad keskustele palju lisaväärtust, mida klient hindab kõrgelt,“ rääkis Kersten Jõgi.
 Kaubanduskeskute TOP5 
2017. a 
2016. a  
2015.a  
Ülemiste keskus32%31%26%
Rocca al Mare Keskus25%28%25%
Kristiine Keskus14%16%15%
Järge Keskus9%9%9%
Viru Keskus koos Tallinna Kaubamajaga7%7%8%
 
 TOP10 
Teenused 2 kuu jooksul  
Kaubad või teenused 2 kuu jooksul  
Ülemiste keskus15%39%
Kristiine Keskus14%31%
Rocca al Mare Keskus13%30%
Lasnamäe Centrum9%18%
Viru Keskus koos Tallinna Kaubamajaga7%17%
Järve Kekus6%15%
Mustamäe Keskus14%15%
Mustika Keskus4%13%
Solaris11%13%
Sikupilli Keskus3%9%
„Sel aastal uurisime lisaks kaupadele ka teenuste tarbimist. Tänu erinevate teenuste pakkumisele võidavad kõige rohkem kliente juurde just meelelahutusele orienteeritud keskused nagu Mustamäe Keskus ja Solaris – mõlemad pakuvad nii kinoelamust kui ka head söögikohtade valikut. Mustamäe ja Solarise puhul saab ühe kliendimagnetina välja tuua ka Lido olemasolu,“ lisas Jõgi.
Uuringu käigus küsitleti 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi august–september 2017 telefoniintervjuudena.

Seotud lood

Uudised
  • 20.04.18, 15:01
Citycon ei ole Rocca Al Mare laienduse mõtet maha matnud
Eestis Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskusi haldava Cityconi finantsdirektor Eero Sihvonen rääkis, et nad siiani kaaluvad Rocca Al Mare keskuse laienemist, kuid see peab olema mõttekas nii rahaliselt, kaubanduslikult ning kasulik ka klientidele.
Uudised
  • 16.11.17, 10:14
Pärnits: mitmeidki kaupmehi tuli veenda, et ostjad tulevad
Suure kaubanduskeskuse käivitamine ei lähe kergelt ja omal ajal tuli Ülemiste Center juhil Guido Pärnitsal mitmeidki kaupmehi veenda, et ostjad tulevad. Kaupmeeste meeleheite leevendamiseks tuli tal sõlmida üüri tasumiseks erikokkuleppeid ja teha maksegraafikuid.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele