• 07.12.17, 09:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vead, mida tehakse kategooriajuhtimisel

Selveri ostudirektor ja Äripäeva Akadeemia kategooriajuhtimise koolitaja Katrin Riisalu toob välja, millised on kategooriajuhi tööülesanded ning milliseid vigu tehakse kategooria juhtimisel.
Katrin Riisalu
  • Katrin Riisalu Foto: Andres Haabu
Kategooriajuhi tööülesanded varieeruvad erinevates ettevõtetes. „Väiksemas ettevõttes on tavaliselt palju kõrvalisi kohutusi, mis seotud ka turunduse ja müügiga. Suuremas ettevõttes on rohkem kategooriaid, mille kallal töötada,“ rääkis Riisalu. Tema sõnul on üks kõige olulisemaid kategooriajuhi oskusi hea analüüsimise ja järelduste tegemise oskus ning väga hea suhtlemis- ja läbirääkimisoskus. Lisaks on olulisteks eetilisteks teguriteks ausus, töömeetodite läbipaistvus ja tähtaegadest kinnipidamine.
Riisalu sõnul saab kategooriajuhtimise tulemuslikkust mõõta kategooriate kasumlikkuse kasvuga. „Selle juures on oluline see, et me suudame kasvatada kategooria väärtust ja kasumlikkust, tehes väga kindlaid tegevusi ja luues igale kategooriale strateegia. Näiteks kategooria ostjate arv, keskmine ost kategoorias jne,“ loetles ta.
Teine võimalus tulemuslikkust mõõta on kategooria käibekiirus. „Mida kiirem on toodete ringlus kategoorias, seda paremini töötab kategooria tervikuna.“
Vead, mida tehakse kategooriajuhtimisel:
Ei saada väga täpselt aru, mida kategooriate juhtimine tähendab ja kuidas antud tegevust paremini planeerida ning mida sellest kõigest järeldada.Ei lähtuta kliendi huvidest. Näiteks „mulle see toode ei meeldi“, aga mida klient sellest arvab? Kelle jaoks me tooteid ostame? Kes on meie klient? Kuidas me klienti tunneme? Proovi näha asju läbi kliendi silmade.„Üks suurus ei sobi kõigile“. Valim peab olema võimalikult lai, et rahuldada kliendi vajadused.Tarbijate ja ostjate segi ajamine. Kes on tarbija ja kes on ostja?Puudub pikaajaline strateegiline plaan kategooriate juhtimiseks ettevõtte tasandil.
Tule osale 2 päevasel Kategooriajuhtimise koolitusel „Tööriistad kategooriate läbimüügi ja kasumi suurendamiseks“. Tutvu koolituse sisuga SIIN. 

Seotud lood

Uudised
  • 01.12.17, 12:13
Katrin Riisalu jagab nõuandeid, kuidas kategooriat tulemuslikumalt juhtida
Kogenud ostudirektor Katrin Riisalu annab Äripäeva Akadeemia uues koolitussarjas osalejatele tööriistad, kuidas suurendada kategooria läbimüüki ja kasumit.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele