Omniva pakiäri valdkonna juht Sten Argos rääkis, et kui paar-kolm aastat tagasi mõjutas e-poodlemist hind ehk inimesed kasutasid võimalust osta odavamalt, siis nüüd mõjutab seda laiem kaubavalik.
- Sten Argos Foto: Andras Kralla
E-kaubanduse osakaal moodustab pakisaadetiste mahust 2/3 ning see suureneb pidevalt. Eraisikute pakke on kolmandik kogumahust.
„Ei ole enam küsimus, kas inimene julgeb osta e-poest. Usaldatakse nii rahvusvaheliselt tuntud suuremaid ja väiksemaid e-poode ning loomulikult Eesti e-kaupluseid,“ selgitas Argos.
Omniva analüüs näitab, et pisut alla poolte pakkidest tulevad välismaistest e-poodidest. „Sel aastal on väljastpoolt tulev pakimaht küll kiiremini kasvanud, kuid Eesti-sisene pakimaht moodustab endiselt napilt üle poole kogu mahust,“ märkis Argos.
Itella SmartPOST Estonia müügi- ja turundusdirektor Alice Vergi kinnitusel moodustab e-kaubandus nende äriüksuse käibest aga juba umbes 85%.
DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd tõdes, et Eestis on aina enam ambitsioonikaid e-kauplejaid, kelle saadetiste kogus Eestis ja Eestist välja on sel aastal mitmekordistunud.
Sel aastal algasid jõulud varem
Kui eelnevatel aastatel suurenes pakkide saatmine novembris ja detsembris, siis sel aastal hakkas pakisaadetiste arv kasvama juba septembris. Argos märkis, et pakiäri on hooajaline ja pakke saadetakse kõige rohkem aasta lõpus. „Viimastel aastatel algavad jõulud aga üha varem. Eelmisel aastal juba oktoobris ning sel aastal septembris,“ märkis Argos.
„Tippkuud on november ja detsember ning need moodustavad meie ärikäibest 25%,“ kirjeldas Vergi.
Autor: Inga Lill, Äripäev
Seotud lood
33% Eesti e-ostlejatest kasutab regulaarselt e-poode ning selle tulemusega oleme ühtede viimaste seas Euroopas, selgus DPD hommikuseminaril esitletud uuringust. Ettevõtte e-kaubanduse ärisuuna juhi Margot Posti sõnul on meil potentsiaal kasvamiseks veel tohutu.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.