Eelmise aasta Eesti e-kaubanduses üle kahe korra kasvanud kaardimaksete arv näitab, et ostjad eelistavad üha enam mugavaid makselahendusi ning salvestavad e-ostudeks julgemalt oma kaardiandmeid, selgub kodumaise makselahenduste ettevõtte EveryPay värskest analüüsist.
Eesti Panga eelmise aastas maksete statistika kohaselt on e-kaubanduse kaarditehingute arv Eestis kasvanud pea 1,7 miljonini, mida on üle kahe korra enam kui aasta varem. EveryPay kaardimakse platvormil tehtud maksed moodustavad Eesti aastasest kaardimaksete üldmahust 25 protsenti, sealjuures EveryPay poolt töödeldud tehingute arv on kasvanud mullusega võrreldes seitse korda..
“Kaardimaksete suur osakaal ja jõuline kasv näitab, et pangalingi osakaal on kahanemas ning üha enam kasutavad kliendid e-poodides ja oma teenusepakkujate juures kaardimakset, kui seda võimalust neile pakutakse. Selle taga on ühelt poolt ettevõtete üleminek mugavatele ja kiiretele makselahendustele, aga teisalt ka tarbijate suurem teadlikkus maksete turvalisusest,” ütles EveryPay tegevjuht Lauri Teder
Statistika näitab, et kaardiandmete salvestamine ja sellel põhinevad korduvmaksed on muutunud igapäevaseks. ”Kaardiandmete salvestamine on normaalsus, kuna see võimaldab ostjal lihtsalt ja kiiresti teha korduvoste või kui kaupmees võimaldab, siis registreerida püsimakse kaardilt ning unustada üldse tüütu arvete maksmine.”“Kõrvutades globaalseid e-kaubanduse, aga järjest enam ka muudes valdkondades rakendatavaid maksmise trende, siis kliendi mugavuse huvides muudavad teenusepakkujad oma teenuse eest tasumise kliendi jaoks automaatseks. Olgu teenuseks siis taksosõit, spordiklubi või mõni muu regulaarselt kasutatav teenus,” kirjeldas Teder. “Enamus uued ja usaldust võitvad lahendused põhinevad just kaardiandmete salvestamisel ja kiirel ning mugaval makseprotsessil.”“Samamoodi on äsja avalikult lansseeritud Telia loodud mTasku lahendus võitnud eestimaalaste usalduse, mis võimaldab samuti tarbijal eelnevalt oma kaardiandmed telefoni salvestada ja siis ilma sularaha või kaardita poes mugavalt ning kiirelt ostu sooritada,” lausus Teder ning lisas, et prognoosib selleks aastaks kaardimaksete tehingute ligi kolmekordset kasvu Eestis.Eesti Panga statistika kohaselt ulatus e-kaubanduse kaarditehingute käive 2017. aastal Eestis pea 71,4 miljoni euroni.EveryPay on eestimaine ettevõte, mis pakub kaardimakse-lahendusi e-poodidele ja laiemaks arvelduste haldamiseks nii Eestis kui ka väljaspool.
Seotud lood
SEB ja EveryPay sõlmisid koostööleppe, et pakkuda panga äriklientidele uut taset interneti kaardimaksete vastuvõtmisel.
15. veebruaril toimuva Baltikumi E-kaubanduse aastakonverentsil esinevate e-kaupmeeste peamine fookus on 2018. aastal muuta enda veebipoe kasutajakogemus tunduvalt paremaks ning seeläbi kasvatada käivet kuni 100%.
Omniva otsustas õla alla panna ning toob 15. veebruaril Baltikumi e-kaubanduse aastakonverentsile eBay esindaja, kes räägib sellest, kuidas saada edukaks müüjaks eBays.
Kaubandus.ee ja Eesti E-kaubanduse Liit valib koos žüriiga esmakordselt Baltikumi kõige kasutajasõbralikuma e-kaupluse. Võitja selgub 15. veebruaril toimuval Baltikumi e-kaubanduse konverentsil. Omavahel hakkavad mõõtu võtma 42 e-poodi.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.