• 23.02.18, 09:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasela: Selver võttis Kellybari kõhklemata müüki

Suurinvestor Indrek Kasela rääkis, et toodet Selverisse tutvustama minnes ei olnud neil veel toodet valmis. Oli vaid disain ja turundusplaan, kuid Selver uskus nende toote headusesse ning pakkus, et esimesed kaks kuud võiksid nad koostööd teha just nendega.
Kellybari meeskond: Kelly Sildaru, Imre Kose, Indrek Kasela
  • Kellybari meeskond: Kelly Sildaru, Imre Kose, Indrek Kasela Foto: Nicolas Jacquemin
„Kiituseks Selveri juhtkonnale peab ütlema, et tugevate professionaalidena, ju nad midagi nägid meie entusiasmis ja uskusid meisse, et saame head tooted valmis,“ ütles Kasela.
Maist on Kellybarid müügil Soome jaeketis ning Kasela usub, et aasta lõpuks on veel 2-3 riiki juures.
Loe pikemat intervjuud PRFoods juhi Indrek Kaselaga:
Miks te isiklikult otsustasite kohukeste maailma tulla ja hakata neid promoma?
Tegelikult vaatasin juba Premia ajal, mis võiksid olla suure ekspordi potentsiaaliga tooted. Eesti jäätisega maailma ei valluta ning sellega tegelevad juba niikuinii uued omanikud. PRFoods kala sektoris juba tegutseb, aga selgelt pole ka siin Eesti maailma liider. Kohuke  on aga midagi väga Eestile ainuomast, kust me võiksime haarata endale niši. Eelmisest aastast olen eraisikuna Saare Delifoodi üks osanikke just seetõttu, et nägin neid tulevikus kui kõrge lisandväärtusega rahvusvaheliselt edukat piimatoodete niši- tootjat. Saare Delifoodi eelis on, et ta ei pea olema kõikide jaoks kõik - me ei pea müüma nii joogipiima, tööstustele pulbrit ja siis veel kohukesi. Saame arendada oma brändi väga tugevalt ja tarbijatele suunatult. Tahame olla maailma parima Saaremaa jogurti ja kohukeste valmistaja!
Miks te tahate kohukesed maailma viia? 
Kui Eesti tööstuslikult toodetud toidust üldse midagi rahvusvaheliselt huvitavat on, siis on see kohuke. Leib samuti, kuid selle potentsiaal on palju väiksem. Lihas me pole konkurentsis ja kõik ülejäänud kategooriate mahud on liiga väikesed. Kohuke sobitub ülemaailmsesse makrotrendi, kus oodatakse traditsiooniliste snäkkide asendumist kõrge proteiini sisaldusega ja tervislikumate vahepaladega. Ma arvan, et eestlased on maailmarekordi omanikud elanike kohta tarbitud kohukeste arvus ja seega võib järeldada, et Eestis tehakse maailma parimaid kohukesi.
Kui palju kohukesi on aidanud teil maha müüa Kelly tuntud nimi ning suur PR seal ümber? Kas ilma selleta oleks ka toode niivõrd edukas?
Kindlasti aitab. Olulisem oli täna juba turul edukalt toimiv kategooria pakendada sellisesse vormi, et rahvusvaheline tarbija saaks aru, mis see on. Kass või vares pakendil on arusaamatud kujundid mujal. Samuti tõlgitakse kohukest inglise keelde sellisena, et inglise keelt oskaval inimesel kerkib kulm. Seega tuli üldse kogu kategooriale välja mõelda nimi, mis oleks ka seostatav millegi reaalsega. Kelly on kindlasti Eesti üks tugevamaid brändisaadikuid ja kuna neil endil oli ka mõte, et tahaks midagi teha, siis loodetavasti edaspidi teatakse laias maailmas kohukest kui Kellybar’e. 
PR on siis edukas, kui seda tehakse siiralt ja ka professionaalselt. Kuna kogu nais- ja meeskond, kes projektiga tegeles oli täis entusiasmi ning kirge, siis loodetavasti nakatas see ka tarbijat. 
Miks on toode saadaval ainult Eesti ühes jaeketis? Miks seda laiemalt müügil ei ole? Millal võiks teistesse jõuda?
Aprillist loodetavasti saab Kelly- ja Henrybare ka kõikidest teistest kettidest. Tundub, et huvi on mõlemapoolne. Kuna kogu protsess oli nii kiire, et vahetult enne uut aastat jõudsime tutvustada toodet ainult Selverile - meil siis veel toodet polnudki, olid katsed tehtud, disain olemas ning ainult turundusplaan. Kiituseks Selveri juhtkonnale peab ütlema, et tugevate professionaalidena, ju  nad midagi nägid meie entusiasmis ja uskusid meisse, et saame head tooted valmis. Selver pakkus, et esimesed kaks kuud võiksime teha koostööd just nendega. Meie oleme kindlasti rahul, loodame, et Selver on ka meiega rahul. 
Mis on järgmine välismaine sihtkoht, kuhu Kellybar võiks müügil olla? Millal ta võiks jõuda mõnda suurde rahvusvahelisse toiduketti? Tesco, Auchan, Carrefour
Maist oleme Soomes ja ma arvan, et aasta lõpuks on veel 2-3 riiki juures. Kuigi meile võib tunduda, et Soome on siinsamas, siis tegelikult müüb täna seal kohukest oma brändi all Eestist Saare DeliFood ainukesena. Soome on piimatoodete konkurentsi ja kvaliteedi taseme mõttes kindlasti üks raskemaid turge. Ma ise usun, et online-ketid on meie toodete müügil tulevikus väga olulised kohad. Isegi Eestis ostan ma enamuse toidust Selveri e-poe kaudu. 
Miks peaksid tarbijad maksma Kellybari eest rohkem, kui tavapärase kohukese eest? Kellybar maksab ca 10 senti rohkem, kui mõni teine kohuke antud letis.
Ma küsiks, miks tarbija maksab nii vähe nii hea toote kui kohuke eest! Välismaalased ei saa aru, et miks eestlane maksab 65 senti Kinderi eest aga korralikust toorainest tehtud kohaliku kohukese eest 29-39 senti. Eks see ole luksus, et meil on mõned maailmaklassi tooted lihtsalt nii levinud, et nad ongi odavamad. Olgu see hea must leib või kohuke siis. Kellybarid on marginaaselt kallimad, sest lihtsalt toorained on paremad ja kallimad. Tahtsime teha maailma parimat kohukest. Seda odavast materjalist teha ei saa.
Miks otsustasite just välja tulla kohukesega, kui see turg on niivõrd konkurentsitihe? Nii mõnigi piimatootja on ka proovinud kohukese äri, kuid sealt siis viisakalt taganenud.
Saare on täna juba üks edukamaid kohukesetootjaid, seega ei ehitanud me Kellybari tühjale kohale. Ma ei tea, kes veel proovinud on, aga ma arvan, et suurem probleem on see, et kuigi meil on tööstuste tase väga hea ning isegi kodumaine turundus korralik, siis rahvusvahelises turunduses oleme nõrgad ning liialt ollakse kinni koduturus ja toorpiima hinnavaidlustes.
Ega see ei soodusta ka, et meie naabrid Skandinaaviast on maailma tasemel väga kõvad tegijad nende varjus ongi keeruline. Samas ma arvan näiteks, et Saare või on selline asi, mis võiks olla samuti väga tugev bränd. Nii kaua kui Eesti tootjad kopeerivad asju ning ei mõtle tootearendusele rahvusvaheliselt, oleme oma mango ja ananassi maitseliste piimatoodetega järjekorra lõpus. Kasutamata potentsiaal.
Kui suure kohukeste turuosa Kelly- ja Henrybar’id hõivavad?
Esimesetel päevadel oli küll pingutamist - eks me lootsime, et läheb hästi, aga et nii hästi!  Ise arvasime, et tore oleks saada 5% turuosa, peale teist nädalat oli selge, et 10% on käeulatuses. Oleme tänulikud selle eest ja loodame, et tarbija armastab meie tooteid pikaajaliselt. Me ei taotle olla mahu poolest Eesti suurimad tootjad - kvaliteet on tähtsam kui kvantiteet. Ma ise loodan, et Eesti on tulevikus see maa, kust maailm teab, et tulevad parimad kohukesed.
Hendy ja Kelly Sildaru
  • Hendy ja Kelly Sildaru
Mis kasu teie saate, kui olete selle ettevõtmisega seotud? 
Mulle meeldib teha asju, kus teised ütlevad, et pole võimalik. Piimatoodetes on konkurents väga kõva, aga siis tulebki mõelda mitte tavapäraselt. Mul oleks hea meel, kui Eestist tuleks mõni natukenegi rahvusvaheliselt edukas toit. Meil on maailmas, tänu meie IT innovatsioonile, eesrindlase maine, lisaks elame me looduslikult puhtas keskkonnas ning veel eriti soodsalt Aasia ja Euroopa vahel. Eesti kui bränd võiks toimida hästi ka toiduainetetööstuses.
Kui palju te olete antud projekti investeerinud?
Me kõik,  Saare Delifood, mina, perekond Sildarud, oleme otsustanud, et investeerime nii palju, et asi oleks Kelly ja Henry Sildaru vääriline. Aega ma ei ole kokku lugenud, aga ma arvan ka, et rahaliselt on Kellybari lansseerimine olnud üks efektiivsemaid kampaaniaid. Oleme pisikesed, raha meil nii palju pole kui suurtel, aga selle eest proovime olla kiiremad, targemad ja nutikamad.

Seotud lood

Uudised
  • 05.02.18, 16:34
Kelly Sildaru turundab maailmale kohukest
Eesti tuntuim freestyle suusataja ja talviste X-mängude läbi aegade noorim võitja Kelly Sildaru esitles Simple Sessionil kohukesesarja Kellybar, mille maitsed sündisid koostöös tippkokk Imre Kosega. Eesmärk on jõuda Eesti kohukesega rahvusvaheliste tarbijateni, kuid see on kättesaadav ka Eestis.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele