• 11.04.18, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Coop Eesti kasvatas eelmisel aastal käivet pea 8%

Coop on olnud viimasel viiel aastal kõige rohkem kasvanud toidupoodide kett, suurendades oma käivet ka 2017. aastal turu kasvust 2,5 korda kiiremini, jõudes 551 miljoni euroni. 2016. aastal oli ettevõtte käive 508 miljonit eurot.
Coop Eesti juht Jaanus Vihand
  • Coop Eesti juht Jaanus Vihand Foto: Urmas Kamdron
Viimase viie aasta jooksul on Coop Eesti käive kasvanud 113 miljoni euro võrra, edestades järgmist konkurenti kasvu poolest enam kui 25 protsendi võrra. Ühtlasi kasvatas Coop 2017. aasta kokkuvõttes turuosa 22 protsendini, tugevdades sellega Eesti toidu- ja esmatarbekaupade jaeturul oma liidripositsiooni veelgi. 
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on aasta jooksul jõuliselt uuendatud kaupluste sortimenti ning tänu sellele, et Coop toob paljud kaubad maale ilma vahendajateta, on kasvanud ka nende toodete arv, mida Eestis saab osta vaid Coopi kauplustes.
Eelmisel aastal alustas Coop ka oma kauplusteketi rebrändimist. „Kui seni on meie tarbijaühistute kauplused kandnud kas Maksimarketi, Konsumi või A ja O nime, siis eelmise aasta lõpust oleme järk-järgult uute kaupluste ehitamisel ja varasemate renoveerimisel kasutusele võtmas Coopi kaubamärki,“ ütles Vihand. Kauplused hakkavad Vihandi sõnul edaspidi kandma nime Coop Maksimarket, Coop Konsum ning senised A ja O kauplused vastavalt asukohale, näiteks Coop Leisi.
Investeeringud innovatsiooni on Vihandi sõnul kasvanud lisaks sisemiste protsesside edendamisele ka e-poe, e-poe toidukappide ning Nutikassade arendamisel. „2016. aastal tõime esmakordselt turule Nutikassad ning 2017. aasta lõpuks töötasid need juba 30 erinevas kaupluses,“ lisas ta.
Ühistulise organisatsioonina on Coop asutatud eesmärgiga hoida ja arendada kohalikku elu ning seepärast investeeritakse teenitav kasum tagasi kaubandusvõrgu arendamisse või aidatakse muul moel kaasa kohaliku elu edendamisse. Nii on Coopi ühistud toetanud kohalike spordirajatiste ehitamist, ürituste korraldamist, kultuuri, puudust kannatavaid peresid jpm.
Otseselt kaubandustegevust mittepuudutavana tõi Vihand Coopi suurima arenguna möödunud aastal  välja panga ostu. „Aasta eest ostsime Eestisse tagasi Krediidipanga, mis on tänaseks edukalt käivitunud Coop Panga nime all ja mis tegutseb lisaks kontoritele tänaseks ka Coopi kauplustes üle Eesti,“ ütles ta. Tema sõnul on see taas kord hea näide väga tugevast koostööst 19 piirkondliku tarbijaühistu vahel, kes ühiselt otsustasid ja tegutsesid, tuues panganduse tagasi neisse piirkondadesse, kus see viimaste aastakümnetega järjest hääbunud on.
Käesoleval aastal on Vihandi sõnul ees ootamas veel mitmeid olulisi muudatusi. „Juba lähema kahe kuu jooksul saavad kõik Coop Panga kliendid hakata ilma teenustasuta sularaha välja võtma kõigist 350 Coopi kauplusest üle Eesti ning suvel võtame esimesena Eestis kasutusele Coopi e-poe toidukapid, mis annab meie e-poe klientidele senisest palju avaramad võimalused kaup mugavalt kätte saada,“ lisas Vihand.
Coopi 350 kaupluses tehakse iga päev 160-180 tuhat ostu ca 1,6 miljoni euro eest. Ligi 600 000 püsikliendi, 80 000 klientomaniku ja enam kui 5500 töötajaga Coop Eesti kauplused võimaldavad lisaks toidule ja esmatarbekaupadele üle Eesti kasutada üha enam ka igapäevased pangandusteenuseid ning enamikes Eesti piirkondades vahendatakse ka traditsioonilist postiteenust.

Seotud lood

Uudised
  • 29.03.18, 15:37
Coop Eesti suurendas palgafondi üle 7 miljoni euro võrra
2017. aastal investeeris Coop Eesti töötajate palgafondi kasvu kokku üle seitsme miljoni euro, mille tulemusel jõudis kogu grupi tööjõuga seotud kulude tase ca 72 miljoni euroni.
Uudised
  • 05.12.17, 13:30
Vihand: praegu tuleb karta valitsust rohkem, kui konkurente
Coop Eesti juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on konkurentide käitumist võimalik ennustada, sest reeglina põhineb see ratsionaalsetel ja majanduslikult põhjendatud alustel. „Valitsuse puhul see nii ei kipu olema,“ ütleb Vihand.
Uudised
  • 28.07.17, 13:13
Jaeketid hoiavad turuosa
Eesti suuremate jaekettide majandustulemustest selgub, et enamik neist suutis oma turuosa säilitada. Vaata, kui suurt kasumit teeniti ning millised on käesoleva aasta peamised arendustegevused.
Uudised
  • 14.03.18, 10:43
Coop laiendab e-poe Pärnusse
Coop alustab maikuus e-poe teenuse pakkumist Pärnus ja selle lähiümbruses, olles sellega esimene Eestis, kes toidukauba e-teenuse Tallinnast ja Harjumaalt kaugemale viib. Coopi e-pood hakkab teenindama kogu Pärnu linna piirkonda ning selle lähiümbrust.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele