Coop on olnud 2013. aastast Eesti turul kõige rohkem kasvanud toidupoodide kett, suurendades oma käivet ka möödunud, 2016. aastal, turu kasvust 1,5 korda kiiremini, jõudes 508 miljoni euroni.
Viimase nelja aasta jooksul on Coop Eesti käive kasvanud 70 miljoni euro võrra, mis on 10 protsenti suurem, kui konkurentide käibekasv samal perioodil. Ühtlasi kasvatas Coop 2016. aasta kokkuvõttes turuosa 21 protsendini, tugevdades sellega Eesti toidu- ja esmatarbekaupade jaeturul oma turuliidri positsiooni veelgi.
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on 2016. aastal küpseks saanud ja ellu viidud mitmeid väga suuri projekte nagu kaubamärgi Coop kasutuselevõtt, uue logistikakeskuse käivitamine, Nutikassade juurutamine aina rohkemates kauplustes, e-poe avamine, Eesti kõigi aegade suurima autoloosi korraldamine ja mitmete uute kaupluste avamine ning rekonstrueerimine. Lisaks on oluliselt uuenenud sortiment, tänu otseimpordile on paranenud paljude värskete kaupade kvaliteet ja aina kasvab nende toodete arv, mida Eestis saab osta vaid Coopi kauplustes.
„Coop Eesti 19 piirkondlikku ühistut on viimastel aastatel tänu omavahelise koostöö paranemisele jõudsalt arenenud ning selle tulemusi näemegi täna Coopi käibenumbrites ja kasumis,“ ütles Vihand. „Meil on tekkinud võimekus investeerida suurtesse projektidesse, nagu näiteks Eesti ühe suurima logistikakeskuse avamine ning Krediidipanga tagasiostmine Eestimaale,“ ütles ta.
Coopi 350 kaupluses tehakse iga päev 160-180 tuhat ostu ca 1,5 miljoni euro eest. Ligi 600 000 püsikliendi ja 80 000 klientomanikuga Coopi kauplused võimaldavad lisaks toidule ja esmatarbekaupadele üle Eesti võtta kauplustest välja ka sularaha, taotleda väikelaenu ja järelmaksu ning alates sügisest lisanduvad kauplustele ka elementaarsed pangateenused. Coopi kauplused on enamikes Eesti piirkondades ka traditsioonilise postiteenuste vahendajad. „Coopi põhimõte on väga lihtne, hoiame elu igas Eestimaa nurgas,“ lisas Vihand.
Coopi kauplused on Maksimarketid, Konsumid, A ja O kauplused, E-Ehituskeskused, Tööriistamarketid ning hulk ketimärgita kaupluseid.
Jaanus Vihand esineb 11. oktoobril Kaubanduse Aastakongressiil 2017, kus ta räägib innovatsioonidest kaubanduskeskkonnas koos Tallink Duty Free juhi Aimar Pärna ja Nikon Balti piirkonnajuhi Rene Mittiga. Tutvu programmiga ja registreeru SIIN.
Seotud lood
Eesti suurim jaekaubandusgrupp Coop Eesti ostab Moskva Pangale kuulunud Eesti Krediidipanga aktsiad ja toob igapäevased pangateenused taas inimeste kodu lähedale. Samaaegselt Coop Eestiga omandab osaluse Inbank, panustades panga arendamisse nõuandja ja finantsinvestorina. Uue panga nimeks saab sügisest Coop Pank.
Coop Eesti avas täna Tallinna lennujaama külje all Soodevahe külas enam kui 43 000-ruutmeetrise logistika- ja büroohoone, mida hakkab igas kuus läbima 25 miljonit ühikut kaupa.
Jaemüüja Harju Tarbijate Ühistu teenis ligi 2 miljonit eurot kasumit.
Saaremaa Tarbijate Ühistu kasvatas mullu nii käivet kui ka kasumit.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.