Seoses moeäri hooajalisusega lõpetas Baltika Grupp esimese kvartali 10,3 miljoni euro suuruse müügitulu juures 982 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga. Esimeses kvartalis tegi parima tulemuse veebipood Andmorefashion.com, mille müügitulu kasvas võrreldes möödunud aasta sama perioodiga 35%
Baltika Grupi esimese kvartali müügitulu vähenes võrreldes mulluse tulemusega neli protsenti. Esimese kolme kuu jaemüük oli 8,1 miljonit eurot, mis on aastatagusega võrreldes viis protsenti vähem. Jaanuari heale müügile järgnes läbi aegade nõrgim veebruari tulemus, mille põhjustas eelkõige kliendikülastuste oluline langus ja seda eriti Leedu turul. Märtsis tõid erinevad kampaaniad külastajad taas poodidesse ning müügitrend paranes.
Hulgi- ja frantsiisimüük vähenes eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 8% ja oli 1,7 miljonit eurot. Aasta alguse müügi languse peamisteks põhjusteks oli frantsiisipartnerite vähenenud müügid Venemaal, Ukrainas ja Valgevenes. Kui frantsiisimüük vähenes, siis müük hulgipartneritele suurenes esimeses kvartalis 7%
Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com esimese kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 35% ja oli kokku 470 tuhat eurot. Kokku võeti esimese kolme kuuga vastu 9946 tellimust 30 riigist, sealjuures 57% müügist tuli Eestist.
E-poe kasvule aitas kaasa ka Click&Collect võrgustiku laiendamine Baltikumis ning teenuse kättesaadavaks tegemine Soomes. Click&Collect võimaldab veebipoest ostu sooritanud kliendil oma kauba valitud Baltika Grupi esinduskauplustest ilma transporditeenuse kuluta kätte saada.
Seotud lood
Tänu headele tulemustele jaeturgudel ja tugevale müügikasvule e-poes lõpetas Baltika Grupp neljanda kvartali 920 tuhande euro suuruse puhaskasumiga, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemust 300 tuhande euro võrra.
Baltika viie aasta strateegia näeb ette kuni kolmele uuele turule sisenemist. Äripäeva hommikuprogrammis ütles Baltika Grupi juht Meelis Milder, et lisaks Soomele võib järgmiseks välisturuks saada saksa keelt rääkiv Euroopa piirkond.
Baltikumi suurim moebrändide arendaja Baltika Grupp avab detsembris Espoos Iso Omena kaubanduskeskuses uudse kontseptsiooniga pop-up poe, mille eesmärgiks on toetada Baltika e-poe Andmorefashion.com kasvu Soome moeäri turul.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.