Tänu headele tulemustele jaeturgudel ja tugevale müügikasvule e-poes lõpetas Baltika Grupp neljanda kvartali 920 tuhande euro suuruse puhaskasumiga, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemust 300 tuhande euro võrra.
- Meelis Milder Foto: JAANUS LENSMENT/POSTIMEES
Balti regiooni jaeäri elavnes peale kolme kvartali pikkust languse perioodi ning saavutas neljandas kvartalis 2%?lise müügikasvu võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga. Sügis-talvise hooaja kollektsiooni pakkumine, sealhulgas Montoni sünnipäeva- ja olümpiakollektsioon, tõi novembris ja detsembris külastajad taas kaubanduskeskustesse.
Müügi kasvule aitas kaasa nii tehingute arvu kui keskmise ostu suurenemine. Aasta kokkuvõttes oli jaemüük 39,5 miljonit eurot, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 1%. „Jaeäris oli neljandas kvartalis Baltika Grupile oluliseks projektiks pop-up poe avamine Soomes, läbi mille kaardistame uuele turule sisenemise võimalust,“ kommenteerib Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder jaeturgude arenguid.
Hulgi- ja frantsiisimüük vähenes neljandas kvartalis 7% ja oli 0,86 miljonit eurot. Hulgi- ja frantsiisimüügi mahtu kasvatasid hiljuti lisandunud Serbia turg ning kaubamajade kett Peek & Cloppenburg Sakasamaal ja Austrias.
Neljanda kvartali müügi languse peamine põhjus oli Ida-Euroopa frantsiisipartnerite keerulisem majanduslik olukord ning väiksem nõudlus uute tellimuste järgi. Kui frantsiisimüük neljandas kvartalis vähenes, siis hulgimüük kasvas, mille üks põhjusi oli PyeongChang olümpiakollektsiooni toodete edukas müük partneritele. Aasta kokkuvõttes kasvas hulgi- ja frantsiisimüük 5% ja oli 6,3 miljonit eurot.
Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com müügitulu kasvas neljandas kvartalis 38% ning oli 0,43 miljonit eurot. Kokku võeti neljandas kvartalis vastu 7 300 tellimust 31st riigist. Aasta kokkuvõttes kasvas e-poe Andmorefashion.com müügitulu 38% ja oli kokku 1,47 miljonit eurot.
Jaeturu ja e-poe müügitulu kasvu kõrval toonitab Milder ka tugevaid majandusnäitajaid. „Teisel poolaastal ettevõttes rakendunud konservatiivsem kulupoliitika ja efektiivsem varude juhtimise protsess koos soodsamate sisseostu tingimustega taastas aasta lõpus brutokasumi kasvu ning päädis viimase viie aasta kõrgeima kvartalis teenitud brutokasumi marginaaliga“.
Ettevõtte brutokasumi marginaal oli neljandas kvartalis 54,9% paranedes aastaga 3,1 protsendipunkti võrra. Kvartali brutokasumiks kujunes 7,1 miljonit eurot, mis on 0,5 miljonit eurot rohkem kui eelmise aasta võrreldav tulemus. Aasta kokkuvõttes oli ettevõtte brutokasum 23,7 miljonit eurot.
Aasta kokkuvõttes suurenes Baltika müügitulu 1%. Müügitulu kasvu näitasid e-pood ning hulgi- ja frantsiisimüük, millega on osaliselt täidetud üks 2017. aasta eesmärkidest – kõikide müügisuundade mahtude kasv.
Vaatamata üheksa kuu nõrgale tulemusele, mille peamine põhjus oli jaesektori kesine müük ning sügavate allahindluste tõttu vähenenud brutokasum, suutis ettevõte tugeva neljanda kvartali mõjul aasta kasumiga lõpetada. Ettevõte lõpetas 2017. aasta 58 tuhande euro suuruse puhaskasumiga, eelmise aasta kasum oli 177 tuhat eurot.
Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moebrändide maja, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moemärki – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 95 brändipoodi Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma. Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat.
Seotud lood
Baltika Grupi turundusdirektor Mari-Liis Küppar rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et nad näevad, et nüüd on aeg võtta kasutusele uued lahendused, sest tarbijad on valmis neid vastu võtma ja kasutama.
Baltika viie aasta strateegia näeb ette kuni kolmele uuele turule sisenemist. Äripäeva hommikuprogrammis ütles Baltika Grupi juht Meelis Milder, et lisaks Soomele võib järgmiseks välisturuks saada saksa keelt rääkiv Euroopa piirkond.
Seoses moeäri hooajalisusega lõpetas Baltika Grupp esimese kvartali 10,3 miljoni euro suuruse müügitulu juures 982 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga. Esimeses kvartalis tegi parima tulemuse veebipood Andmorefashion.com, mille müügitulu kasvas võrreldes möödunud aasta sama perioodiga 35%
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.