• 30.07.18, 09:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenes

Jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenes 2018. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet.
Ehitusmaterjalide kauplus
  • Ehitusmaterjalide kauplus Foto: Andras Kralla
2018. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 613,6 miljonit eurot.
Kaubandusettevõtete müügitulu
Infogram
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv juunis aeglustus. Kui mais suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, siis juunis oli kasv 2%. Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kahe tegevusala kauplustes ning ühe tegevusala kauplustes jäi müük eelmise aasta tasemele.
Müügitulu suurenes eelmise aasta juuniga võrreldes majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 9%), posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 7%), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 5%) ning muudes spetsialiseerimata kauplustes nn kaubamajades, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kasv 1%).
Müügitulu vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjadega ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük). Tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jäi müügitulu eelmise aasta juuniga samale tasemele.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2017. aasta juuniga võrreldes 4%.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes 4%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine samuti 2%. 2018. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 0,5%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele