• 07.08.18, 11:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubanduskeskused peavad tarbijatega kohanema

Tallinna suuremad kaubanduskeskused peavad tulevikus klientide võitmiseks muutuma üha multifunktsionaalsemaks ning pakkuma tarbijale uuel tasandil meelelahutust, leiab hiljuti Rocca al Mare ja Kristiine kaubanduskeskuste juhi kohale asunud Helen Metsvaht.
Rocca al Mare kaubanduskeskus
  • Rocca al Mare kaubanduskeskus Foto: Raul Mee
„Klient ja tema soovid on pidevas muutumises – selle ajaga, mis mina olen valdkonnas olnud, on kasvanud näiteks e-kaubanduse osatähtsus,“ viitas Metsvaht Äripäeva raadio saates „Kuum tool“ sellele, et kaubanduskeskused peavad üha uueneva tarbija profiiliga pidevalt kohanema. „Täna ei oota kliendid meilt enam klassikalist ostlemise võimalust, vaid tahetakse meelelahutust,“ põhjendas müügi taustaga Metsvaht seda, miks Kristiine keskuses avati hiljuti O’Learyse meelelahutuskeskus.
Metsvaht lisas, et tulevikuväljakutsetena näebki ta kaubanduskeskuste multifunktsionaalsemaks muutmist. „Suund on sellele, et tuua kaubanduskeskustesse lisaks harjumuspärastele teenustele ka näiteks hotelle, büroopindasid ja veekeskusi,“ märkis ta. Eelise annab see, et täna pole bürood veel kaubanduskeskuste osaks saanud ning tegemist on täitamata nišiga.
Metsvahti hinnangul eeldab kaubanduskeskuste meelelahutuskeskusteks muutmine ka uute kaubamärkide Eestisse toomist ning frantsiisimist. „Üks asi, mille üle saab alati rõõmustada, on tublid frantsiisivõtjad, kes Lääne-Euroopast kontseptsioone toovad,“ rääkis ta. „Kaubanduskeskuse eesmärk on pakkuda kliendile valikut,“ rõhutas Metsvaht.
Võimalike uute kaubamärkidena nimetas Metsvaht aga odavkett Primarki ning Jaapani rõivatootjat Uniqlo. „Need on nimed, mis siiani maailmas väga hästi töötavad,“ põhjendas ta valikut. „Ma ei tea, kas Eesti turg on nende jaoks liiga väike, kuid tähtis on leida sellised üürnikud, kes toovad kliendi kohale, teevad käivet ja jõuavad selle pealt maksta konkurentsivõimelist üüri.“
Kuula Äripäeva raadiosaadet „Kuum Tool“, kus Helen Metsvaht räägib, mis juhtub Tallinna kaubanduskeskustega? ning loe Äripäevast, mida ta peab edu võtmeks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele