• 01.11.18, 16:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas reisivad kaubad Eestist Amazoni e-kaubamaja kesklattu?

Amazon on üks maailma atraktiivsemaid e-kaubanduse keskkondi, kuhu on vaikselt hakanud jõudma ka Eesti tootjad. Balti Logistika AS müügijuht Peeter Vahar räägib, kuidas toimub kaupade liikumine Eestist Amazoni kesklattu.
Kuidas reisivad kaubad Eestist Amazoni e-kaubamaja kesklattu?
  • Foto: Scanpix
Kuidas te pakute nn lihtsat logistikat nendele tellijatele, kes soovivad avada uut müügikanalit Amazonis?
Logistika korraldamine Amazoni kesklattu on tavapärasest keerukam erinevate spetsiifiliste protseduuride tõttu. Et teha logistikakorraldus tellija jaoks võimalikult lihtsaks, võtame kõikvõimalike eriprotseduuride läbiviimise enda korraldada. Nende protseduuride puhul, mis vajavad tellijapoolset tegutsemist, pakume omalt poolt professionaalset tuge ja nõu.
Kas osutate veoteenust nii Amazoni UK kui ka USA kesklattu?
Osutame rahvusvahelist transporditeenust pea 200 riigis, sealhulgas kõikides riikides, kus asuvad Amazoni kesklaod. Peatselt avatakse ladu ka Stockholmis, mis meie piirkonnale saab olema eriti oluline.
Kui pikk on tarneaeg Amazoni kesklattu? Missuguseid veoliike kasutate kaupade sihtkohta saatmiseks?
Tarneaja pikkus sõltub sihtkoha kaugusest ja veoliigist, mille kasuks otsustatakse. Amazoni tarnimisel tasub silmas pidada, et kaupa võetakse kesklattu vastu kokkulepitud laadimisakende alusel, mille järjekord võib hooajaliselt kõikuda kuni mitme päevani. Sõltuvalt sihtkohast on võimalik kasutada erinevaid transpordiliike, samuti saab veoliike omavahel kombineerida (multimodaalne transport). Balti Logistika aitab transporti korraldada lennu-, mere-, auto- ja raudteetranspordil.
Kuidas te jõudsite ettevõtjateni, kes soovivad kaupa vedada Amazoni ladudesse?
Põhja-Ameerika suundadel on Balti Logistika läbi aegade pakkunud häid transpordilahendusi, samas on Amazoni suurim turg just seal. Seega teenusearenduse loogilise jätkuna otsustasime tänapäeva kaubandustrendidega kaasas käia ning e-kaubanduse tarneahelas transpordiosa teenindamiseks vajaliku teenuse välja arendada.
Kui palju on Eestis firmasid, kes müüvad oma tooteid Amazoni kaudu ja tellivad transporditeenuse Balti Logistikast?
Ettevõtteid, kes on proovinud oma toodete müüki Amazoni platvormil ning transpordikorralduse usaldanud Balti Logistika hoolde, on suurusjärgus 100. Ettevõtteid, kelle tooteid transpordime igapäevaselt Amazoni keskladudesse, on täna paarkümmend.
Eksportijatele on Amazon uus müügikanal, mistõttu on äri alustades inforohkuse tõttu palju ebakindlust ning otsitakse kindlat logistikapartnerit. Mida peab eksportija teadma, enne kui ta alustab kaupade tarnimist ja transpordifirma otsimist?
Amazoni platvormi edukas kasutamine müügikanalina on päris suur väljakutse ning nõuab ettevõtjalt pühendumist ja aega. Valides logistikapartnerit, on üleüldiselt tähtsaim kriteerium usaldus, et sinu partner viib ellu selle, mis on lubatud, ning ei jäta kriitilisel hetkel ettevõtjat probleemidega üksi.
Ekspordile on kindlad kriteeriumid. Eksporditav kaup peab olema transpordiks sobilik ning ohutu teistele kaupadele, keskkonnale või transpordivahendile. Ohtliku ja kergesti puruneva kauba puhul peavad eksporditaval kaubal olema täidetud pakendamise ja transpordi erinõuded. Sihtriigist sõltub, kas eksporditavad kaubad on importimiseks aktsepteeritavad, vajavad lisakontrolle või on üldsegi keelatud.
TULE KUULAMA!
Balti Logistika partner Magnus Lepasalu räägib logistika tulevikutrendidest ka 28. novembril toimuval Logistika Aastakonverentsil.
Milliseid reegleid tuleb täita kaupasid sihtkohta transportides?
Kaupade transpordil vastutab kauba saatja korrektse pakendamise ja nõuetekohase märgistamise, aga ka korrektse kaubadokumentatsiooni eest. Olgugi et logistikapartner ei saa vastutada saatja asemel eelpool toodu eest, saab logistikapartner anda nõu, kuidas tagada toodete tõrgetevaba ja turvaline transport.
Millisel juhul soovitate ettevõttel transpordikulud enda peale võtta?
Kui sihtturg on lähedal (Kesk-Euroopa, Skandinaavia) ning tootega ei soovita osa saada Amazon Prime’i programmist, võib kasutada Amazoni FBM-mudelit (Fulfilled by Merchant), mis jätab klienditellimuste komplekteerimise ja kullerteenuse tellimise müüja enda kanda. Igal muul juhul, korraldades kaupade konsolideeritud transporti Amazoni kesklattu ning kasutades FBA-mudelit (Fulfilled by Amazon), on müüdava toote konkurentsivõime parem tänu kõrgematele positsioneeringutele Amazoni platvormil ning kiirematele kohaletoimetuslahendustele.
Kuidas teil toimub koostöö UPS SCSi ja Amazoni kesklaoga?
Balti Logistika on Eestis ja Lätis UPS Supply Chain Solutionsi lepinguline koostööpartner, UPS SCS on omakorda üks Amazoni akrediteeritud logistikapartnereid. Koostöös UPS SCS-iga on võimalik transpordilahendus, mille raames viiakse kaup ettevõtte uksest Amazoni ukseni koos tollivormistusega sihtriigis.
Kogukulust on suur osa logistikakulud. Palun tooge näide, millest koosneb logistikateenuse täishind.
Kogukulu koosneb kõikide protseduuride kulust, mida logistikateenus katab: saadetise käsitlemine lähte- ja sihtriigis, dokumentatsiooni ettevalmistamine, transpordi korraldamine, tollivormistus ja sellega kaasnevad kulud.
Alati on tõenäosus, et osa tooteid tagastatakse. Kas olete tooteid Amazoni laost saatja lattu tagasi toonud?
Kas tagasitoomise veohind on sarnane saatmise hinnaga? Transporditariifid on ajas muutuvad ning eri suundadel erinevad, seega tagasitoomise veohind ei pruugi kattuda algse väljasaatmiskuluga. Suurusjärk siiski on praktikas sarnane.
Millised on kõige rumalamad otsused, mida on tellijad teinud, kuigi nad oleksid saanud seda vältida?
Enne esimese saadetise teele asutamist tasub hoolikalt üle kontrollida, et kogu transpordiahel on vettpidav. Vigu on tehtud nii pakendamisel, dokumentatsiooni koostamisel, aga ka tollivormistuse ettevalmistamisel. Siinkohal tasub nõu pidada oma logistikapartneriga, kellel on olemas kogemused, kuidas kulukaid vigu vältida.
SOOVITUSED:
Kuidas oma tarneahelat efektiivsemaks muuta
Infovahetus. Kõik osapooled peavad nägema suuremat pilti kui vaid nende vastutusala. Vahetu suhtlus aitab tagada info selge ja kiire liikumise.
Tehnoloogia. Aitab tagada vajaliku informatsiooni vahetu tõlgendamise ja kättesaadavuse kõikidele asjaosalistele.
Just in time. Mida lühemalt korraga kaupa ladustada ning mida täpsemalt uus saadetis kesklattu jõuab, seda madalamad on kulud. Transpordi- ja ladustamiskulu kuldse kesktee leidmine aitab kogu tarneahelas kokku hoida.
Koolitused. Hoia oma meeskond alati kursis nii tootmisalaste teadmistega, kui ka tarneahelat puudutava infoga. Julgusta enda meeskonda automatiseerima kõiki lihtsamaid ja vähemtähtsaid protsesse oma tarneahelas, et panustada meeskonna väärtuslik aeg sinna, kus on võimalik rohkem väärtust luua.
Millega arvestada, kui soovid Amazonis müüa
Ootuste haldamine. Midagi ei juhtu lihtsalt ega kiiresti, müügi nimel tuleb vaeva näha.
Töömahuga arvestamine. Klientide järelteenindamine, toodete müügile saamine ja jooksvate probleemide lahendamine võtab igapäevaselt ühe inimese aja.
Konkurents. Käib karm olelusvõitlus. Selveris ei istu keegi su toote kõrval ja ei laida seda igale mööduvale kliendile, aga Amazonis saab seda hinnangutega teha.
Turundamine. Iga platvorm on eraldi turundusmasin (Google, Facebook, Instagram), ka Amazonis turundamisel peab selle nullist selgeks õppima. See nõuab eraldi strateegiat, katsetamist ja järjepidevust.
Partner. Võta kohe partner, kes on platvormiga tuttav ja aitab tooted sinna listida. Hea partner aitab tootelehti paremaks teha, tegeleb klientide järelteenindamisega, haldab turundustegevusi.

Seotud lood

Uudised
  • 30.08.18, 11:24
Kõhutunde pealt ei tohi Amazoni müüma minna
Äripäeva raadio uues saatesarjas "Müügiminutid" ütles Digital Merchant juht Mihkel Moosel, et lihtsalt kõhutunde pealt ei tohi Amazoni müüma minna, see peab olema matemaatiliselt arvutatud otsus.
Uudised
  • 16.08.18, 16:39
Amazonis müües keskendu kliendi õnnelikuks tegemisele
Äripäeva uues raadiosaates „E-kaubanduse areng ja tulevik“ rääkisid Amazonis oma tooteid müüvad Alvar Räägel ja Raino Raasuke, et keskenduda tuleb kliendi õnnelikuks tegemisele.
Arvamused
  • 28.06.18, 11:31
Kuidas tõsta enda toodete conversion rate´i?
Amazoni agentuuri „Digital Merchant“ asutaja ja mitmekülgse müügikogemusega Mihkel Moosel räägib kolmest lihtsast asjast, mida ta teeb endale ja oma klientidele, et saavutada 40protsendiline toodete conversion rate.
Uudised
  • 12.06.18, 11:08
Mida on õpetanud Amazonis toodete müümine?
Pikaajalise kogemusega edukas Amazoni müüja Kristjan Noode rääkis Amazon Eesti konverentsil, et siis kui ta alustas 2013. aastal seal keskkonnas müümist, oli see kui metsik džungel. Kõik, mis müüki sai pandud, hakkas kohe müüma.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele