• 11.04.19, 22:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tootjate eneseregulatsioon toimib: jookidesse lisatud suhkrute hulk on vähenenud

Eesti toidu- ja joogitootjad tutvustasid 11. aprillil avalikkusele hea tahte lepet, millega tootjad kinnitavad oma järjepidevat tööd lisatud suhkrute vähendamiseks toodetes.
Tootjate eneseregulatsioon toimib: jookidesse lisatud suhkrute hulk on vähenenud
Aastaks 2020. alandavad tootjad jookidesse lisatud suhkrute hulka 10% ning 2025. aastaks 15% võrrelduna 2015. aastaga. Sellega täidavad tootjad nii Maailma Terviseorganisatsiooni kui ka Euroopa Komisjoni seatud eesmärgid.
Tootjad tegelevad pidevalt olemasolevate ja uute toodete arendamisega ning otsivad suhkrusisalduse vähendamise võimalusi jookides ja joodavates piimatoodetes. „Me räägime eelkõige lisatud suhkrute vähendamisest,“ toonitas Toiduliidu juht Sirje Potisepp. „Naturaalsed mahlad ja piimatooted – neis on suhkrud juba looduslikult olemas ja seda keegi välja võtma ei hakka,“ ütles Potisepp.
„Tootjatena oleme tarbijast sammukese ees, sest harjumine uue maitsega võtab inimestel aega. Kui uute toodete puhul on võimalik panna tootesse oluliselt vähem suhkrut, siis traditsiooniliste toodete puhul saab suhkru kogust vähendada tasapisi, et tarbija toodet ei hülgaks,“ sõnas Potisepp.
A. Le Coq turundusjuht Katrin Vernik jagas oma kogemust seotult limonaadiga, mis on nende portfellis üks pikkade traditsioonidega toode, milles on samuti suhkru kogust vähendatud. „Tarbijad armastavad olemasoleva toote maitset ning tootjalt nõuab selle kallale minek suurt julgust“, selgitas Vernik. Tema sõnul on uute toodete puhul olukord lihtsam, aga ka siin tuleb luua lisandväärtust, et tarbija aktsepteeriks, et toode on vähem magus.
Lisaks pakutakse tarbijatele erinevaid pakendisuurusi, mis aitavad kaasa, et korraga tarbitava suhkru kogus oleks mõõdukam. Tootearenduses on võetud selge suund ennekõike vähendatud suhkrusisaldusega või isegi suhkruvabade toodete turule toomisse. Ka pakendite märgistuselt leiab selge info, kui suur on lisatud suhkrute hulk tootes.
TalTechi lõhna- ja maitseteadlane Kristel Vene selgitas, et inimese maitseretseptorid uuenevad 2-3 nädala tagant ning 85% tajutavast maitsetest on tegelikult lõhn. „Teadlastena teame täpselt, mida teha, et toit maitsev oleks, aga nüüd räägitakse ka sellest, kuidas seda tervislikumaks muuta,“ ütles Vene.
Suhkur on organismile vajalik ja tasakaalustatud toitumise osa. Tootjad kutsuvad rahva tervise poliitika suunajaid üles toetama enam inimeste toitumisalase teadlikkuse tõstmist ja liikumisharjumuse tekitamist. Suhkru liigtarbimine on vaid osa suuremast probleemist – tarbitav ja kulutatav energiahulk peavad olema tasakaalus.
Tootjad esitlesid üritusel ka lisatud suhkrute vähendamiseks sõlmitud hea tahte lepet, millega tänaseks on koos Toiduliiduga ühinenud üksteist ettevõtet.
„Oleme avatud ja ootame leppega liituma ka teisi ettevõtteid, samuti riigiasutusi ja organisatsioone, et ühiselt aidata kaasa Eesti inimeste tasakaalustatud toitumisele,“ sõnas Potisepp.
Hea tahte leppe lisatud suhkrute vähendamiseks on ellu kutsunud Toiduliit koos toidu- ja joogitööstuse ettevõtetega: A. Le Coq AS, Coca-Cola Balti Jookide AS, Coca-Cola HBC Eesti AS, Farmi Piimatööstuse AS, Largo AS, Orkla Eesti AS, Saku Õlletehase AS, AS Salvest, Tere AS, Valio Eesti AS, Viru Õlu AS.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele