Baltimaades ja Rootsis tegutsev turu-uuringufirma RAIT Grupp on pandeemia vältel jälginud tarbijate harjumusi ja eelistusi. Kui üleüldine suurim muutus igas valdkonnas tabas meid eelmisel 2020. aastal, siis oleme olnud kiired kohanejad muutunud oludes.

- Pandeemia ajal otsivad inimesed poest toidukaupa, millest on lihtne süüa teha.
- Foto: Andras Kralla
Juba enne pandeemiat ütlesid pooled Baltikumi tarbijad, et nad eelistavad kodumaist toidukaupa, see trend on jätkuvalt tõusnud nii Eestis kui Leedus, Lätis on jäänud enam-vähem samale tasemele kui 2019. aastal. Rootslased on lojaalsemad kohalikult toidule. Rootsis on toidu üle juba pikka aega arutatud, nii tervise- kui ka keskkonnaküsimustes. Rootsi toitu peetakse üldiselt nii tervislikumaks kui ka keskkonnasõbralikumaks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.