28. maist hakkab kehtima tarbijakaitseseaduse muudatus, mis teeb kaupmeestele edaspidi kohustuslikuks hinnaalanduskampaaniates kuvada ka toote varasem hind. Varasemaks hinnaks loetakse seejuures alandamisele eelnenud 30 päeva jooksul kohaldatud madalaim hind.
- Seadusemuudatus toob kitsendusi, mis mõjutavad nii tarbijat kui ka ettevõtjat. Foto: Erik Prozes
„Euroopa Liidu liikmesriigid võtavad 28. maist üle direktiivi, millega muudetakse nelja kehtivat direktiivi, mis Eesti õigusesse on üle võetud võlaõigusseadusega ja tarbijakaitseseadusega,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Muudatuse peamine eesmärk on muuta tarbijatele ostlemine selgemaks ja läbipaistvamaks, mis puudutab ka internetipõhiseid kauplemiskohti, mille all mõeldakse keskkondi, mis vahendavad teiste ettevõtete pakkumisi – nagu näiteks kaup24.ee, osta.ee, Amazon, eBay, booking.com ja paljud teised. See korrastab ühtlasi ka nii veebipõhiste otsinguvõimaluste kasutamist kui ka tarbijatele pakkumiste kuvamise ja hinnaalanduskampaaniate loogikat.“
Seotud lood
Kaubanduses planeeritakse selle aasta kevadel läbi viia uut kaubandusseaduse eelnõud, mille eesmärk on kaitsta tarbijat ebaausate kaubandusvõtete eest. Kaupmeestele hakkavad siis kehtima kindlad reeglid nii allahindluste kui sooduskampaaniate tegemisel. Advokaadibüroo Magnusson vandeadvokaat Mait Valberg räägib, mida uued muudatused endast täpsemalt kujutavad ja mida edaspidi jälgida tuleks.
Sisustuskaupade müügiga tegeleva veebipoe ON24 juhataja Astrid Bachmann on tähele pannud, et mõned konkurendid petavad tarbijaid ja manipuleerivad hindadega. Sama on tähele pannud tarbijakaitseamet, mis andis teada, et võtab hindadega manipuleerimise nüüd karmimalt luubi alla.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.