Ülemiste keskuse juhi Guido Pärnitsa sõnul tuleks Eestis tõsiselt hakata tegelema selle probleemiga, kuidas me saaksime siia tuua jõukaid tarbijaid, kes meie kaubandust toidaksid.
- Vasakult vestlusringi moderaator Risto Vahimets, Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits, Tradehouse'i äriarendusjuht Miko Tasa ja Sanitexi juht Eigo Siimu Foto: Raul Mee
Guido Pärnits rääkis sel aastal toimunud Kaubanduse Aastakongressil 2022 kõigepealt sellest, et aastal 2023 ei muutu kaubanduses suures mastaabis midagi. “Eks need muutused tulevad vaikselt ja mingid asjaolud ka pidurdavad neid, näiteks nagu sõda või covid, ja samas need ka võimendavad muutusi,” ütles ta. Tuues välja, et võib olla muutub inimese roll kaubanduses väiksemaks, näiteks nii lihtsa asja läbiviimisel nagu seda on kauba eest maksmine. Iseteeninduskassad on kauplustes järjest rohkem kasutusel, kuigi alati ka siis on üks inimene kassade juures, kes vajadusel aitab. “Kuna meil on ka tööjõupuudus, siis selliste alternatiivide leidmine ongi mõistlik,” rääkis Pärnits. Samuti usub ta, et varsti ei pea inimene ise enam maksmiseks ühtegi lisaliigutust tegema, vaid saab ka lihtsalt poest välja jalutades oma ostud tasutud.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.