• 07.03.23, 16:44

Eesti väike šokolaaditootja ekspordib Jaapanisse

Mahedaid tooršokolaade ja šokolaadikreeme tootev Roosiku šokolaadivabrik on väike pereettevõte Võrumaalt, kelle jaoks oli suur samm saada oma tooted müügile Selverisse, kuid üllatuslikult viis elu nad otsapidi ka Jaapani turule. Põneva loo ekspordi tagamaadest ja muust räägib ettevõtte asutaja Aivo Alev.
Roosiku tooršokolaadid ja -kreemid
  • Roosiku tooršokolaadid ja -kreemid
Roosiku šokolaadivabrik on väike pereettevõte, mis asub Võrumaal Roosiku külas. Oma tootmise on nad sisse seadnud vanasse koolimajja – omanike, Merikese ja Aivo 6-lapseline pere elab hoone teisel korrusel, alumisel käib vilgas magusatootmine.
Kuidas jõudsid Eestis tehtud šokolaadid Jaapanisse?
Ettevõtte asutaja Aivo Alev ütleb, et Jaapan on nende esimene ekspordiriik ja sinna saamine omamoodi juhuste kokkusattumus. “Eesti vabariigi 100. aastapäeva raames toimus Jaapanis Eesti Festival. Selle puhul käis grupp sealseid ajakirjanikke Eestis ringreisil. 3-tunnise raadiosaate tarbeks käidi filmimas ka Võrumaal ja Setomaal. Janne Funk, kes oli selle delegatsiooni eestvedaja, tutvustas külalistele muuhulgas Roosiku šokolaadivabrikut,” räägib ta.
Vastastikune sümpaatia tekkis koheselt. Alev ütleb, et Tokyo populaarseima raadiojaama üks asutajatest, härra Nakasone ja tema abikaasa jäid Roosikule ka ööbima, mis aitas paremini teineteist tundma õppida. “Üllatusega tõdeti, et kuigi elatakse nii erinevatest kultuuriruumides ja geograafiliselt üksteisest kaugel, on elufilosoofia ja väärtused uskumatult sarnased.”
Sellel hetkel olid Aivo ja Merike läinud just tavaliselt šokolaaditootmiselt üle tooršokolaadi tootmisele, millest nende külalised vaimustusid. “Sealt tuligi koos Jannega külalistepoolne tõuge aidata Roosiku šokolaad Jaapani turule,” kirjeldab Alev protsessi.
Roosiku šokolaadivabriku omanikud Merika ja Aivo Alev
  • Roosiku šokolaadivabriku omanikud Merika ja Aivo Alev
Jaapani distribuutori leidmisele ja selle esindaja siia jõudmiseni kulus 1,5 aastat!
“Siia jõudes tutvus distribuutori esindaja peensusteni kogu meie tootmise ja pereettevõtluse looga, et seda kõige paremal viisil Jaapanis kohalikule tarbijale edasi anda. Edasi kulges kõik kiirelt – koostöös Jaapani disaineriga uute pakendite välja töötamine Jaapani turu jaoks, lõputul hulgal dokumentide edastamist JAS`i (Japanese Agricultural Standards, Jaapani mahemärgis) jaoks ning näidiste saatmine erinevate messide tarbeks.”
Alev ütleb, et kuna Jaapan oli Roosiku ettevõtte jaoks esimene ekspordiriik, on sellest saadud omajagu õppetunde. “Jaapanlaste jaoks on ühtlane kvaliteet ja toote pidev täiustamine (jp.k kaizen) esikohal. Täpsus ja pidev täiustumine on saatnud meid kõik need aastad. Kontroll on mitmekordne, sest lisaks Eesti seadusandlusest ja meie enda initsiatiivist tooteid ja tooreinet testida on ka Jaapanis mõned suuremad edasimüüjaid, kes pisteliselt müügil olevaid tooteid laborites testivad,” ütleb ta.
Kuidas Jaapani turul praegu läheb?
Alev ütleb, et õnneks on Jaapanist tulnud palju positiivset tagasisidet nii toodete maitse, funktsionaalsuse (tooršokolaad on kohalikul turul n-n superfood) kui ka pereettevõtluse loo kohta – plaanime seal turul edasi laieneda. “Näiteks hetkel arendame Jaapani turu jaoks uusi tooteid: matcha šokolaad ja matcha šokolaadiga kaetud metspähklipallid,” ütleb ta.
Roosiku šokolaad on müügil ka Eesti suuremates toidupoodides
Kasekamp ütleb, et Selverisse said nad oma tooted enda initsiatiivil. „Võtsime ise Selveriga ühendust ja mõne poe juhatajad olid selleks ajaks meie toodetest juba kuulnud ka. Väärtustame väga Selveris müümise võimalust, sest neil on poodide võrgustikuga kaetud terve Eesti. See on muutnud šokolaadide kättesaadavuse lihtsaks ja mugavaks.“
Hinnatõusu kompenseerivad enda lisatöötundidega. Kasekamp ütleb, et tooraine kättesaadavusega pole neil siiani probleeme olnud, kuid üldise hinnatõusu tõttu on nad panustanud tootmisesse palju enda isiklikku aega. „See on ilmselt paljude pereettevõtetega nii, et töö ja eraelu on tihedalt läbi põimunud,“ muigab ta.

Seotud lood

Uudised
  • 14.02.22, 09:00
Roosiku šokolaad valiti Dubais Gulfood Innovation Awards finalistide hulka
13.-17.veebruaril toimub Dubais rahvusvaheline toidusektori mess Gulfood. Eesti šokolaaditootja Roosiku orgaaniline tooršokolaad on valitud messil välja antava Innovation Awards 2022 finalistide sekka.
Uudised
  • 22.12.21, 14:00
Eesti šokolaaditootja Roosiku jõudis Jaapani turule: jaapanlastega äri ajamine on nagu abielu, see nõuab kompromisse
Roosiku šokolaadi looja Aivo Alev rõhutab seda, et jaapanlastel pole kunagi ükski asi lõplikult valmis. “Nad tahavad toodet pidevalt paremaks muuta. Sa ei saa minna Jaapani turule nii, et sul on nüüd kohe valmis toode olemas. Sellega tuleb kindlasti arvestada, kui on plaan Jaapani turule liikuda,” ütleb ta.
Uudised
  • 21.05.21, 14:29
Organic Estonia: Jaapani mainekas kaubamajas algas esmakordselt Eesti mahe- ja loodustoodete esitlusmüük
19. mail algas Jaapanis, mainekas JR Nagoya Takashimaya kaubamajas jätkusuutliku elustiili ürituste nädal: yasashii kurashi, kus on esmakordselt esindatud ka kolm Eesti mahe- ja looduskosmeetika tootjat- Luuv, Aesti ja Hoia HomeSpa. Jaapani turule jõuab kokku 27 Eesti mahetoodet.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele