• 29.11.24, 10:09

Majandus langes kolmandas kvartalis, eratarbimine vähenes kõigis kulugruppides

Statistikaameti andmetel vähenes sisemajanduse koguprodukt (SKP) 2024. aasta kolmandas kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 0,7%. Jooksevhindades moodustas SKP lõppenud kvartalis 10 miljardit eurot.
Majandus langes kolmandas kvartalis, eratarbimine vähenes kõigis kulugruppides
  • Foto: Andras Kralla
Statistikaameti rahvamajanduse arvepidamise tiimijuhi Robert Müürsepa sõnul näitab praeguseks kümme kvartalit järjest langenud majandus paranemise märke, kuid suuremaid muutusi on endiselt näha negatiivse poole pealt. „Tegevusaladest jäi silma ehitusvaldkonna suur negatiivne mõju majandusele, samuti töötleva tööstuse oma. Suurim positiivne panustaja oli pärast kahte aastat taas info ja side tegevusala, mille lisandväärtus kasvas 7,3%,“ tõi Müürsepp välja.

Seotud lood

Uudised
  • 13.11.24, 10:17
Eksport on kasvule pöördunud, ostujõud on vähenemas
Majanduslangus tuleb tänavu sügavam, kui seni loodeti, kuid taastub järk-järgult lähiaastatel.
TOP
  • 10.10.24, 11:45
Sõidukimüüjate TOP: automaks autoäri ei soosi
Sõidukimüüjate TOP kolmik kinnitab kui ühest suust, et linnamaasturid on endiselt kõige kuumem kaup ning klientide soovid hoolimata keerulisest ajast pole muutunud.
Uudised
  • 09.10.24, 14:08
Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil: nina päikese poole, kaupmehed!
Kui me soovime tarbijate kindlustunnet tõsta, siis tuleb meil lõpetada negatiivse fooni loomine. Uudised sõjast, vaesumisest, investeeringute Eestist kadumisest ja ettevõtete raskustest ei too inimesi ostlema.
Saated
  • 17.09.24, 16:00
Kadri Kiisel: müügimahud kaubanduses on selgelt kukkunud
Madala ostujõu ja tabijakindluse tõttu proovitakse saada vajalik kaup mujalt, kuid majanduse kasvul naastakse tavapärase harjumuste juurde, rääkis LHV Panga juht Kadri Kiisel.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele