Pakendiaruandluse audit ootab ees paljusid kaubandusfirmasid
Pakendatud kaupade turule toojad ja pakendajad peavad esitama pakendiaruande, seega on hetkel paras aeg üle vaadata, kas sinu ettevõttel on auditeerimiskohustus, soovitab vandeaudiitor Tarmo Rahkama.
Grant Thornton Balticu partner ja vandeaudiitor Tarmo Rahkama Foto: Erakogu
Kõik ettevõtted, kes lasevad Eesti turule pakendatud kaupu või ise kaupu pakendavad, peavad pidama pakendiaruandlust ja esitama selle pakendiregistrile. Praegu on igal ettevõttel õige aeg üle vaadata, kas neil on auditeerimiskohustus või mitte.
13. veebruaril võttis riigikogu vastu valitsuse algatatud jäätmeseaduse, pakendiseaduse ja tubakaseaduse muutmise seaduse (665 SE), millega võeti üle ka ELi vastav direktiiv. Direktiiviga soodustatakse korduskasutust, vähendatakse prügistamist ning soovitakse suunata rohkem jäätmeid materjalina ringlusse. Määrus puudutab mh ettevõtteid, kes toovad pakendatud kaupa maale või majandustegevuse käigus pakendavad ja müüvad kaupa Eestis.
Igal aastal on Eestis sadu ettevõtteid, kellele tuleb pakendiaktsiis ja pakendiettevõtteks olemine üllatusena. Pakendiseadus näeb ette, et maale toodud ja Eestis pakendatud ning siin müüdud toodete ümber olev pakend tuleb ettevõtjatel kokku koguda ja taaskasutada. Valdavalt seda ettevõtjad ei tee ning seetõttu tuleb tasuda riigile pakendiaktsiisi.
Alates selle aasta 1. maist tuleb ettevõtetel hakata esitama pakendi aruandlust. Kui varem olid pakendikogustele teatud normid, mida ületades tuli alles aruannet esitada, siis nüüd tuleb seda teha kõigil.
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.